|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Kull av hunder som ikke er HD-røntgetVurderer hund. Er en liten rase i Skandinavia, 30 i Norge og ca 70 i Sverige. Krav for oppdrettere i hjemlandet til rasen er at man bare bruker de med de 3 beste HD-statusene.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 03-09-14 kl 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntgetJeg hadde vært litt skeptisk til at de ikke har tatt bilder hvis det er vanlig å gjøre. Hvorfor har de ikke gjort det?
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntgetJeg lurer på hvorfor oppdretter ikke har tatt seg bryet med å røntge og ville vært skeptisk til å kjøpe hund av noen som ikke forsikrer seg om at hundene er HD-frie før de avler på dem.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntgetJa den er mydelig! <3
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntget
Men det er jo ikke sikkert at hunden kommer fra en oppdretter? Eller er man automatisk det om man parrer hund for å selge valper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntgetJa, hvis det er sånne årsaker og jeg ikke trengte en oppdretter i ryggen kunne jeg ha kjøpt dem. Men jeg ville stilt spørsmålet hvorfor det ikke var gjort, for hvis man har valgt å droppe en vanlig prosedyre hadde jeg jo lurt på hvilke andre shortcuts som var tatt.
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
Min definisjon av en oppdretter er en som selger valper. Jeg synes det er alt for mye uvettig avl rundt om og ville derfor ikke kjøpt valp av noen som ikke har sjekket for sykdom.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntgetMulig det var språkproblemer, men oppdretter svarte ikke direkte på spørsmål om foreldrene var HD-røntget. Men linket til info om det på nett.
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntgetHm.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Skal det avles på må kravet være A- eller B-hofter. Trodde dette var generelle retningslinjer i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntgetEr dette en rase som har vært veldig utsatt for HD, tro? Siden de faktisk avler på hunder med HD? I så fall ville jeg vært enda mer kritisk.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kull av hunder som ikke er HD-røntgetKjøp aldri hund uten hd/ad skanning av foreldre, og helsepapirer på foreldre+valp. Punktum
![]() |
|
|