|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Cornwall?Jeg har en venninne som har lyst å reise til Cornwall med mann og barn neste sommer. Hun synes det er vanskelig å finne noen greie steder å overnatte. Tips?
![]() |
#2 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Cornwall?Det er betydelig billigere å bo innlandet enn ved kysten. Vi ferierte i Cornwall for 4-5 år siden, og hadde det knall. Ved å bo i ferieleilighet på gård i innlandet, sparte vi masse penger. Og så var det kort kjøretur til kysten. Den nærmeste puben var "Jamaica Inn" (hvis man husker historien til Daphne DuMaurier). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Cornwall?Ikke så mange gode tips - vi tok inn her i sommer, leide en stor ferieleilighet i en uke sammen med en vennefamilie. Det ligger i ingenmannsland, og klint oppi en vei som (i likhet med de andre i distriktet) er uhyre smal, men med masse og rask trafikk. Jeg vil egentlig ikke anbefale det. Det hadde nok sin sjarm som et typisk britisk feriested, men det var langt å kjøre til noe så enkelt som en matbutikk, f.eks. Jeg følte meg egentlig litt innestengt. Kombinasjonen av svingete, smale veier (med så høye "brøytekanter" av vegetasjon at man ikke så noe som helst ut av bilvinduene) og bilsykt barn var ingen vinner.
![]() |
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Cornwall?Vi var to uker i Cornwall i sommer, og vi elsket det - masse å gjøre og oppdage og vakker natur. Vi bodde i her i Penzance og var superfornøyde. Ellers er det jo så utrolig mange steder å velge mellom både landlig og i by - og den byen vi likte oss aller best i på dagsturene våre var St. Ives. Vi kan veldig gjerne tenke oss å reise tilbake, og da ville vi sansynligvis lett etter en leilighet i St. Ives.
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Cornwall?Vi likte også St. Ives best - selv om det var det klart mest "turistifiserte" stedet (og veldig vanskelig å finne et ledig bord til middag, faktisk!).
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Cornwall?Vi bodde en uke i Porthleven for et par år siden, og det var en fantastisk ferie. Vi leide en leilighet og hadde det aldeles supert. Fantastisk natur og stille og rolig. Nydelig badestrand, men veldig kaldt vann, så våtdrakt var et must. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Cornwall?Kom gjerne med konkrete tips til hvor dere har bodd (som dere har likt) så kan jeg videreformidle til henne.
![]() |
|
|