Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny kindle - Kindle Voyager

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hvem skal ha ny blank Kindle Voyage?
Jeg! 65 56,03%
Ikke sønnen min! 51 43,97%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-14, 15:01   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny kindle - Kindle Voyager

Og så begynner vurderingen. Hvem skal ha den. Skal jeg kjøpe den til meg selv og så får min paperwhite dryppe nedover til mannen, og den gamle til sønnen min som jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe til jul, eller skal sønnen min få den nye.

Sønnen min liker ikke paperwhite så godt fordi han irriterer seg over touchscreenen som blar om sidene når han peller på skjermen, han liker den gamle med knapp bedre. Men! Den nye Voyager har begge deler, så man må jo bare anta at man kan sette en innstilling på at man skal kunne bla kun med knapp.

Men skal et lite barn, som ble født for bare åtte år siden ha den beste Kindlen i familien?! Bedre enn sin ømme moder?!

Gammel 20-09-14, 15:08   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kindle - Kindle Voyager

Ja! For da får han med knapp, og så blir det kult å lese masse, siden han har nyere og tøffere enn mamma har.

Gammel 20-09-14, 15:12   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg la inn en poll, jeg, slik at Esme får de svarene hun trenger.

Gammel 20-09-14, 15:21   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk torsk! Knupptorsk!

Får jeg stemme?

Gammel 20-09-14, 15:24   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp to, en til deg og en til sønnen din, så kan minstemor få den gamle og mannen paperwhiten. Voila! Alle blir fornøyde.

For øvrig, fin poll.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-14, 15:26   #6
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Får jeg stemme?

Hm. Det blir nok litt dumt, du er jo ikke akkurat habil!

Sist redigert av torsk : 20-09-14 kl 15:40. Årsak: Disse nektelsene, altså.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-14, 15:48   #7
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Hmmm. Jeg synes det ser ut til at kanten er berøringssensitiv et lite stykke, akkurat som nettbrettet til mannen. Han sliter med at han blar om han holder den feil. Jeg tror paperwhite holder for nå, Voyager blir også en del dyrere.

Gammel 20-09-14, 18:19   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er for liten til å få noe så nytt og fint. Du må nok teste det ut først.

Gammel 20-09-14, 19:02   #9
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nydelig poll

Gammel 20-09-14, 22:15   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er bare meg som er så kjip, ja?

Gammel 20-09-14, 22:48   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Men pokkern heller da! Ny versjon nå?! Kjøpte meg akkurat Paperwhite i sommer etter å ha levd med det gamle superenkle eksemplaret siden 2010. Damnit.

Gammel 21-09-14, 10:35   #12
Timar
Klar

Timar sin avatar

Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hva er forskjellen på de to utgavene. Jeg digger paperwhiten, så den voyageren bør helst ikke ha funksjoner jeg ikke visste at jeg ønsket meg!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 12:57   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hva er forskjellen på de to utgavene. Jeg digger paperwhiten, så den voyageren bør helst ikke ha funksjoner jeg ikke visste at jeg ønsket meg!

Indeed!

Men altså... Vi har akkurat måttet kjøpe ny Kindle til poden for hans ble ødelagt. Vi har rett og slett bare erkjent at Kindle blir en slags forbruksvare for barna. Vi lærer dem selvsagt å behandle de pent, men litt mer uvørn bruk har de jo (de får ha de med på skolen). Ergo - unn deg selv en Voyager, mens sønnen enten kan få en dere allerede har eller en regular Kindle (ikke PW) hvis han så gjerne vil ha trykkeknottene... Personlig kan jeg jo ikke skjønne det, men det er en annen sak

Gammel 21-09-14, 14:48   #14
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg sakner faktisk trykkeknottane eg hadde på Sony Readeren min, på Kindle PW. Eg merker at slik som eg held brettet, når eg les på senga, må det ganske store fingerbevegelsar til for å bla på skjermen og eg får ikkje gjort det med ei hånd. Ikkje at det var relevant for pollen, akkurat.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 15:17   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg sakner faktisk trykkeknottane eg hadde på Sony Readeren min, på Kindle PW. Eg merker at slik som eg held brettet, når eg les på senga, må det ganske store fingerbevegelsar til for å bla på skjermen og eg får ikkje gjort det med ei hånd. Ikkje at det var relevant for pollen, akkurat.

Jo, klart det er det! Vil jo veldig gjerne diskutere hva man tenker om den nye kindlen.

Jeg likte også at man kunne knotte seg videre og heller bruke touchscreen når man skal gå inn i menyer.

For ungene sin del så blir jo skjermen møkkete. (Selv om jeg tvinger dem til å vaske hender rett etter middag og så går rett bort til kindle/pad så blir skjermen møkket. Og om jeg tenker, peller dem seg i nesa? Og sjekker om nesene er rene så blir det sånn likevel. Jeg har landet på at de har slimkjertler i fingertuppene) Så om de kan la vær å bruke skjermen for å bla seg videre er det bare bra.

Gammel 22-09-14, 08:30   #16
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så misunnelig på dere med unger som leser noe annet en Donald!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.