Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bør man pynte seg i kirka?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Bør man pynte seg i kirka?
Ja, man bør ha på vanlige penklær. 22 19,13%
Nei, man kan gå i det man vil, bare det er helt og rent. 51 44,35%
Nei, klærne er ikke viktig i det hele tatt, kirkebesøket handler om andre ting 17 14,78%
Jeg går ikke i kirka, og kunne dermed ikke brydd meg mindre. 25 21,74%
Annet 0 0%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-14, 15:36   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Bør man pynte seg i kirka?

Siden det er søndag, og jeg tar for gitt at de aller fleste FP-ere nettopp er ferdig med kirkekaffien og har god tid til å stemme i Viktige Poller.

For ordens skyld: Vi snakker vanlig gudstjeneste, ikke bryllup e.l.

Poll kommer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 15:39   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør man pynte seg i kirka?

Tja. Ikke joggebukse og crocks, men jobbhverdagskledd må da være helt OK?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 15:40   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme regler som ellers ute blant folk. Hele, rene klær er en fordel.

Gammel 21-09-14, 15:40   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mitt inntrykk er at folk flest ikke pynter seg, men kommer i rene og hele klær. Nå er jeg ikke den som er oftest i kirka, men det er inntrykket jeg fikk når storesøster sang i kor og sang i kirka under gudstjenste noen ganger.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 15:41   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er hettegenser og ren dongeri OK, f. eks?

Gammel 21-09-14, 15:43   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt er jo ok. For de som er der hver uke så er det jo ingen stor "happening".
Vi var en tur i dag, 4 års bok utdeling og da hadde guttene rene olabukser, skjorte og genser. Men det er ikke så ofte vi er der.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 15:44   #7
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det vil jeg si ja. Jeg tenker at det er greit så lenge det er noenlunde konservativt. Jeg ville unngått store utringninger eller støtende motiv på t-skjorter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 15:46   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Tja. Ikke joggebukse og crocks, men jobbhverdagskledd må da være helt OK?

Tja, det kommer vel litt ann på hva man jobber med

Gammel 21-09-14, 15:50   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, jeg tror ikke du skal møte opp i ditt jobbantrekk. I alle fall ikke direkte fra jobb.

Jeg kjører faktisk litt "penere" stil enn vanlig jobbantrekk i kirka. Dvs. at jeg kan gå med dongeri og joggesko på jobb av og til, men kjører penbukse, bluse/topp og litt penere sko i kirka. Har ikke tenkt så mye på hva andre bør gå med, men reagerte litt på converse, hettegenser og dongeri sist jeg var der, selv om klærne sikkert var rene. Det er fryktelig lenge siden sist jeg var på vanlig gudstjeneste, så det er mulig kleskoden har endret seg siden sist, evt. husker jeg bare feil når jeg tenker at folk gikk litt penere kledd i kirka før i tiden.

Gammel 21-09-14, 15:52   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Ja, jeg tror ikke du skal møte opp i ditt jobbantrekk. I alle fall ikke direkte fra jobb.

Jeg kjører faktisk litt "penere" stil enn vanlig jobbantrekk i kirka. Dvs. at jeg kan gå med dongeri og joggesko på jobb av og til, men kjører penbukse, bluse/topp og litt penere sko i kirka. Har ikke tenkt så mye på hva andre bør gå med, men reagerte litt på converse, hettegenser og dongeri sist jeg var der, selv om klærne sikkert var rene. Det er fryktelig lenge siden sist jeg var på vanlig gudstjeneste, så det er mulig kleskoden har endret seg siden sist, evt. husker jeg bare feil når jeg tenker at folk gikk litt penere kledd i kirka før i tiden.

Sikker på at det ikke var julaften sist du var der?

Gammel 21-09-14, 15:56   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man kan gå i helt vanlige klær i kirken. I teateret også, for den del. Det er omtrent likt for meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 15:59   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Sikker på at det ikke var julaften sist du var der?

Du sier noe der.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes man kan gå i helt vanlige klær i kirken. I teateret også, for den del. Det er omtrent likt for meg.

Jeg pynter meg i teateret også, jeg. Når det er sagt, synes jeg et religiøst bygg krever litt mer "anstendighet" både i form av klesdrakt og oppførsel enn et hvilket som helst annet hus.

Gammel 21-09-14, 16:03   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du bør nok skifte.

Jeg går i kjoler/skjørt på jobb, og de få gangene jeg er nødt til å gå i kirken går jeg i annet enn dongeri og joggesko. Jeg gikk en del ganger i fjor i forbindelse med mellomstes konfirmasjon, men ellers går jeg kun i kirka i forbindelse med dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelser.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 16:06   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker vanligvis bunad når jeg går i kirken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 16:06   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anstendighet? Jeg er enig i at hullkort og utringning til navlen kanskje ikke sømmer seg helt. Ellers tenker jeg at jeans er anstendig nok.

Og jeg kan avsløre at for dem som bruker kirken hyppig, er det mer "avslørende" hvis folk dresser seg opp for å gå i kirken, sånn med hensyn til å være der ofte.

- No. 4 -
Gammel 21-09-14, 16:07   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Når det er sagt, er det sjelden jeg beveger meg utendørs uten å være noenlunde anstendig.

- No. 4 -
Gammel 21-09-14, 16:08   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Absolutt

Jeg synes man skal gå i akkurat hva som behager en.

Når det er sagt så går jeg ikke i kirken, men har jo vært i dåp og andre greier opp gjennom. Jeg har inntrykk av at det er sånn "kom som man er" i kirken idag. Det skal liksom være litt hverdagslig. Ettermiddagsgudtjenester og ja, tilpasning generelt til hva folk ønsker.

Gammel 21-09-14, 16:11   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og jeg kan avsløre at for dem som bruker kirken hyppig, er det mer "avslørende" hvis folk dresser seg opp for å gå i kirken, sånn med hensyn til å være der ofte.

Pokker. Avslørt.

Gammel 21-09-14, 16:12   #19
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som gudstjenestedeltaker pynter jeg meg kun hvis det er snakk om spesielle anledninger.

Jeg kan for eksempel fint stille i tights og treningstopp hvis jeg skal på trening etterpå eller i jeans og hettegenser hvis det er det jeg tenker å gå i ellers den dagen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 16:13   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg pynter meg ikke verken i Operaen, Konserthuset, teatret e.l. om ikke jeg har lyst til det akkurat den dagen. Altså jeg pynter meg ikke fordi jeg skal et slikt sted. Jeg har tidligere jobbet i den bransjen, og det er herlig befriende å se at folk kommer å tar del i kulturlivet akkurat som de er. En flott miks av nydelig pyntede og til slitte, hullete olabukser. Jeg er tilhenger av at det er plass til alle

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.