|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Premissene er ikke mer definert enn det overskriften sier. Hva burde man prøve? Enten alene eller sammen med mat?
![]() |
#4 |
This is normal!
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Limpistol.
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Åh! Jeg henger her litt, til jeg er ferdig med å fullamme. Det vil si, jeg kan jo kjøpe inn etter hvert og ha stående litt. Jeg tar gjerne imot mer konkrete tips også!
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?For å krysse over fra den andre tråden, så synes jeg alle som liker den mye omtalte Blue Nun, burde prøve annen søt riesling. For nesten alle andre søte rieslinger er bedre, og er den godt lagd, er den helt himmelsk. Sjekk polhyllene for sødmegrad (det er et kakediagram der), og kjøp noe som det står Spätlese eller Auslese på. Verdt et forsøk!
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Bør man prøve blue nun hvis man liker endel rieslingviner?
![]() |
#8 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?
Tips notert selv om jeg ikke regner meg som en nybegynner, men mer som en godt marinert seiging. Brut Nature og Extra Brut får alltid hjertet til å slå litt raskere.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?
Jeg synes sånne vinbeskrivelser er fantastisk festlige. Jeg ble faktisk litt skuffet da jeg skjønte at alt var bare druer.
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Jeg er ingen vinkjenner, men jeg har noen jeg kjøper fast, fordi jeg syntes de er veldig gode. Jeg foretrekker rødt og italiensk. (og amerikansk - zinfadeldruen)
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Jeg er ikke flink med vin, men håper det er i orden at jeg svarer for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Jeg synes alle kan si hva de liker og anbefaler jeg altså, det trenger slett ikke være en sosseflashetråd.
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Jeg tar gjerne i mot vintips, jeg er et vanedyr når jeg er på polet - livredd for å prøve noe nytt. Når jer er ute på middag og får servert god vin tar jeg bilde av etiketten, for navn på vin sklir fort ut av hodet.
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Lur du, fløyel! Jeg glemmer dem alltid, det er noe av problemet her.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Etter at vi var i Piemonte i fjor så har jeg virkelig fått sansen for viner derfra. Jeg er ikke spesielt gladi vin, men Baroloviner blir aldri feil hos oss. Jeg er personlig ikke så glad i Amarone og Ripasso. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Vi har drukket masse Amarone (og forsåvidt ripasso) de siste årene. Jeg merker at jeg har fått litt nok Amarone og velger i retning lettere viner for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Jeg har i det siste holdt meg til Chakana og Falernia. Relativt billige viner, så jeg regner med de ikke er "bra nok". Hva må jeg ev. bytte til for å få en enda bedre vinopplevelse?
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [mer vinprat]For oss som ikke er så flinke - hva burde vi absolutt prøve?Eg liker best litt lette rødvinar og vel gjerne ulike variantar av Valpolicella eller Chianti, viss eg skal ha rødvin. Eg kjøper vel oftast den som heiter Villa Borgetthi.
Nei, den smaker russetida.
![]() |
![]() |
|
|