|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Er frisk!
|
![]() Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Jeg skjønner at jeg må ha tog og så shufflebuss, men hvilken togstasjon går toget fra og er det greit å kjøpe en vanlig tur - retur-buss med åpning for å ta toget når det passer innenfor en dag?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Må ha referat fra turen. Så gøy!
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Her kan du plotte inn adressen du reiser i fra til dit du skal:
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Ellers står følgende under plan your visit på Harry Potter-hjememsiden:
Hvis du ser på linkene under getting there får du svar på alt du spør om: http://www.wbstudiotour.co.uk/your-v...here#transfers
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Det går busser fra Victoria og der kan man kjøpe billetter som korresponderer med tidspunktet man skal starte touren. Guttene våre har tur kl 13 og buss fra Victoria går kl 11. Temmelig dyr buss, men da er på en måte alt fikset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Hvis du ikke tar den bussen Guava nevner (har ikke testet den) funker det fint å ta toget fra London Euston. Shuttlebussen går jevnlig fra stasjonen du går av på, og du betaler den når du går på.
![]() |
#7 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Må jeg bestille den togbilletten på forhånd, Stompa? Det er den veien jeg har tenkt å dra nemlig. Og shuttlebussen, betaler jeg den bare når jeg går på?
![]() |
#8 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Forresten: Vi skal være der nøyaktig 3 døgn. Er det greit da å kjøpe 3-dagers pass på transport? Går det an å kjøpe på Victoria Station der vi "lander" etter å ha kjørt tog fra flyplassen?
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Vi kjøpte billetter på stasjonen (London Euston). Men beregn god tid til det; det var litt kø da vi kom dit og det ble ekstra stressende fordi jeg ikke hadde tatt nok høyde for det. Riktignok står det billettautomater rundt omkring, men jeg var ikke helt sikker på hva slags billetter vi trengte så jeg måtte i betjent luke. Dette var i juli, da - vet ikke hvordan det er nå (er det høstferie sørpå og høysesong denne uka, kanskje?). Shuttlebussen betaler du cash når du går på, ja.
![]() |
#12 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?
Herlighet, det burde jeg jo skjønt.
![]() |
#13 |
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Vi var der sist uke og tok tog fra Euston station (London Euston) til Watford Junction, der busser står å venter. Du betaler 2 pund for bussbillett tur/retur på selve bussen. Vi kjøpte togbillett i automat, men anbefaler å gå i luken å si du skal ha billett til hurtigtoget (fast train). Vi kjøpte nemlig billett til det lokale toget som tok nærmere 1 time og stoppet på hele 18 stasjoner (!). Hurtigtoget stopper på 2 stasjoner og tar 20 minutt
_____________ Stolt mamma ![]() I'm knot dumb! Sist redigert av Supernala : 27-09-14 kl 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superkul
![]() |
Vi kjøpte Oyster card til oss voksne, barn er gratis. Bare ha barnet/barna foran deg hver gang du skal gjennom luken på t-banen (velg handikaplukene), så går dere gjennom samtidig. Du kan kjøpe dette kortet på alle stasjoner, vi brukte mindre enn 20 pund på tre dager.
_____________ Stolt mamma ![]() I'm knot dumb! Sist redigert av Supernala : 27-09-14 kl 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superkul
![]() |
Skulle ønske vi fikk vite dette før vi reiste
![]() |
#16 |
50 & somewhat fab
Under en viss alder, ja. Jeg husker ikke lenger hvor grensa går, men det er lavere enn vi er vant med i Norge. Mine gikk ikke gratis da vi var der; de var 11.
![]() |
#17 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Åh, så spennende tur. Vi skal bortover snart, men har prioritert bort turen dere skal på. Vi er anbefalt denne turen i London istedenfor: http://www.muggletours.co.uk/ Håper det blir spennende!
![]() |
#18 |
Superkul
![]() |
Ops..ja ser nå at barn under 11 år må ha egne kort
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Min eldste ville elsket dette!
![]() |
#20 |
snur
|
![]() Sv: Hvordan komme seg fra London til Harry Potters verden?Drar opp igjen denne jeg da vi skal til London i påsken og vi nettopp har sett alle Harry Potter filmene. Vi vurderer en tur til Harry Potter verden men lurer litt på opplegget der. Man må velge tid for inngang, men har man begrenset tid inne? Er det en slags omvisning som starter på det tidspunktet?
![]() |
|
|