|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Hva tar vi med til Tyrkia?Vi skal en uke til Antalya nå straks.
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?Jeg stusser mest på sokkene, det er jo varmt i Tyrkia? Og hva med sandaler og badetøy?
![]() |
![]() |
#3 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?Jeg ville også byttet ut sokkene med badetøy. Du klarer nok fint å holde deg under 90 kg ja, men jeg synes at kofferten fylles fort når håndklær og sko skal pakkes ned. Hvert enkelt kolli kan kanskje ikke være tyngre enn 20 kg? Jeg foretrekker heller to passe tunge kofferter enn en kjempetung
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?Badetøy må vi ha! Sandaler har vi ikke. Joggesko får duge. Jeg liker selv å ha på sokker innimellom
![]() |
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?Det kan være kjølig på kveldene, så sokker og en lett genser/jakke kan være greit å ha.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?Jeg tror dere vil savne noe alternativt fottøy, altså. Hva skal dere gå til/fra basseng/strand i?
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?
Barføtt?
![]() |
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?Hm. Badedyr og slikt tenkte vi å kjøpe der nede?
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
Det går selvsagt an, men jeg liker ikke å tasse rundt på hotell, strandpromenade, til og fra do osv barføtt.
![]() |
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
Ja, det vrimler av den type butikker. Men ta gjerne med litt bøtter og spader o.l hjemmefra også hvis dere har plass. Jeg tenker med 4 barn blir det fort dyrt med mye badeleker, de vet å ta seg betalt for slikt og mye blir gjerne liggende igjen der også.
![]() |
#12 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?Capser? Solbriller? Bøker/nettbrett/annen underholdning til kveldene? Armringer til de som trenger det.
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva tar vi pakker med til Tyrkia?Dersom dere trenger å ta med badehåndklær tar det stor plass, vil tro at 6 slike fyller opp en halv koffert...Sjekk om dere kan låne/leie på hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva tar vi med til Tyrkia?Mine gutter driver ikke med skobytte. Det er for jenter.
![]() |
#16 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva tar vi med til Tyrkia?Når det gjelder badehånduker så liker ikke hotellene at man tar ut de håndklærne som hører til rommet, men det kan kanskje lånes ekstra. Vi har gjerne noen gamle som er bådeutvasket og ikke så lekre lengre - som vi kan la være å ta med hjem, dersom man plutselig har fylt kofferten med noe annet til hjemveien. Caps, solhatt og noen figurer/småbiler til litt lek ved bassengkanten/sengekanten. Bittelitt tegnesaker som kan dras frem når man venter på middag på restaurant?
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva tar vi med til Tyrkia?Jeg hadde hatt med meg en sommerkjole og en strandkjole ol. i tillegg. Min erfaring er at det er greit med noen ekstra overdeler også. At man går i samme shorts, men kanskje bytter topp/t-shirt til kvelden - mine barn evner i alle fall ikke å holde seg rene en hel dag med sol og strand, og selv synes jeg det er godt å skifte vekk fra badetøy og salt/klorvann.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 29-09-14 kl 11:53. Årsak: Skriveleif, sa perfeksjonisten |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva tar vi med til Tyrkia?Ja, samme t-skjorten som ble brukt til frokost og til fra/stranden og under lunsjen er gjerne ikke brukbar etter man har dusjet og skal ut og spise middag på kvelden.
![]() |
![]() |
#19 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva tar vi med til Tyrkia?Vi pakker klær til Strand/ basseng og egne til kveldsbruk. De som er brukt på dagtid er ofte fulle av sand, solkrem, is, svette mm. Strandsko er must for oss, det er brennhett og nødvendig om man skal i butikk/ restaurant på dagtid. Joggesko og sokker har vi aldri hatt behov for. Ei heller håndklær, det lånes ut på hotellet. Egne til dusj og badeliv.
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva tar vi med til Tyrkia?Jeg går kun i kjoler, så jeg har med strandkjoler og kjoler til kveldsbruk. Joggesko og treningstøy til løpeturer, slippers til strand og bassengbruk (jeg går ikke barføtt på do |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|