Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvordan velge vinterdekk?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-14, 17:32   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Spørsmål

Hvordan velge vinterdekk?

Vi trenger vinterdekk og det er vel bare å begynne å sjekke priser.
Men hvordan velger vi når vi ikke har peiling? Sjekker tester og velger etter det eller ser man på prisen også?

Her er et utvalg av dekk vi kan bruke og pris.
Har bedt om pris fra et sted til men har ikke fått svar enda.

Black Stone - Alaska, kr. 3,190
Continental - ContiVikingContact, kr.4,990
Continental - Ice contact (Pigg) 94TR , kr 5,090
General - Altimax Nordic 94TR, kr. 3,590
Kumho - KW31 91RR , kr. 3,290
Michelin - X-Ice XI3 94HR, kr. 5,090
Nokian - Hakkapelita R2 94RR, kr. 4,790

Hvordan velger dere dekk?

Gammel 30-09-14, 17:52   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan velge vinterdekk?

Ser på testar av årets dekk og ser så på kva behov me har. Her er det ofte slaps, og lite av den tørre fine snøen. Men me bur på landet med ikkje alltid brøyta vei, så me vel som regel dei piggdekkene som kjem best ut i test.

Gammel 30-09-14, 18:18   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sånn uten å basere seg på tester, er jo Nokian og Continental normalt sett de beste valgene. Gjør det jevnt bra i testene og varigheten på dekkene i praksis er god.

Gammel 30-09-14, 18:44   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går til et dekkverksted i Oslo jeg, etter femten års erfaring, har full tillit til. De pleier å gi gode råde, og er ikke skrekkelig dyre.

Gammel 30-09-14, 21:09   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mannen sa også at vi vel velger Continental, det var før jeg sjekket pris. Dyrt, men det er vel også derfor de har høyest pris.
Får sjekke litt nærmere på pris på det merket da.

Takk for tips.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.