|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() MacBook Pro som hengerEg har ein MacBook Pro på fjerde året. Dei siste vekene har han hatt ein tendens til å henge seg opp, slik at eg må slå han av for å få kontakt med han igjen. Medan han slår seg av, heng han seg opp med blå skjerm og tenkesymbol, og slik kan han stå over natta, viss eg ikkje trykker inn av/på-knappen igjen og held han inne til han slår seg heilt av. Det går fint an å omstarte han igjen etterpå.
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: MacBook Pro som hengerDå skal eg prøve det i morgon. Korleis finn eg ut om eg treng ny harddisk, då? Og kva koster slikt?
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: MacBook Pro som hengerDet kan høres ut som det er disken din, ja. Og da er det lurt å bytte den ut før den kræsjer totalt. Sør for å ha backup. Ny disk koster ikke allverden (fra ca 500), men du bør jo vurdere om du kanskje skal kjøpe SSD. Det koster litt mer, men er verdt det.
![]() |
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: MacBook Pro som hengerKva er SSD?
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
|
![]() Sv: MacBook Pro som hengerSSD er mye, mye raskere enn vanlig harddisk. Du finner en kompatibel om du velger modellen din her: https://www.komplett.no/k/memselect....ok+Pro+Systems |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: MacBook Pro som henger
Det var ikke så ekstremt dyrt lenger heller.
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MacBook Pro som henger
Jeg også. Det var enkelt å gjøre selv også. Jeg kjøpte en fra Samsung, tror kanskje en mindre versjon av denne: http://www.expert.no/solidstatedrive...=samsung%20840 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: MacBook Pro som hengerNå har eg trykka på alt under oppstart. Eg får opp ein HD med gul lampe og ei pil. Kva betyr det?
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MacBook Pro som hengerSSD kan absolutt være å anbefale hvis det viser seg at det er disken som lager krøll. I tillegg til å sette inn SSD-en bør man kjøre inn programmet TrimEnabler - dette pga. at Apple egentlig legger et par hindre i veien for bruk av SSD-er som ikke kommer fram dem. Man bør også sjekke at andre har erfaring med den typen SSD man kjøper i den generasjonen av Macbook Pro som man har.
![]() |
|
|