|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superbasinella
|
![]() Strikkehjelp ønskesJeg har ei oppskrift på et skjerf hvor det står: "Legg opp 84 m på p nr 7 og strikk rundt i glattstrikk. Strikk til arbeidet måler ca 190. Fell av". Skal jeg strikke det "rundt" da? Sånn som jeg strikker luer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkehjelp ønskesJa, da strikker du rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Strikkehjelp ønskesEllers hadde det stått strikk frem og tilbake. Er det det sorte skjerfet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkehjelp ønskesEr ikke det perlestrikk? Altså r, v og motsatt på neste omgang?
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Strikkehjelp ønskesPå bildet ser det ut som om det er dobbelt så det kan nok stemme at det skal strikkes rundt. Er det veldig tynt garn kanskje?
![]() |
#9 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Strikkehjelp ønskesDa skjønner jeg ikke hvilket skjerf det er. Mener du sidetallene på heftet eller på pdf?
![]() |
#11 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Strikkehjelp ønskesDet ser dobbelt ut ja, så du må strrikke en lang "tube".
![]() |
#13 |
![]() Sv: Strikkehjelp ønskesDersom du vil ha helt nøyaktig samme størrelse, så er nok en prøvelapp den enkleste måten å finne ut av hvor mange masker mer du trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|