Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Erfaringer med garnet Lett Lopi?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-14, 23:05   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Erfaringer med garnet Lett Lopi?

Jeg har funnet en genseroppskrift strikket i et for meg uprøvd garn, nemlig Lett Lopi. Jeg vet det er et ubehandlet 2-tråds ullgarn og jeg vet strikkefasthet osv, men hvordan er garnet å strikke med og hvordan holder plaggene seg? Klør det mye?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 23:54   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med garnet Lett Lopi?

Jeg har strikket både kjole og skjørt i Lett Lopi. Det klør og stikker - men jeg er en sånn som synes det hører med til ull. For noen som bryr seg om stikkete ull er ikke Lett Lopi tingen. For sånne som meg er det fantastisk, med fin struktur, flott holdbarhet og ingen nupping.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 06:20   #3
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker ull. Lett Lopi er det eneste garnet jeg har strikket med som jeg synes klør for mye... Uspunnet platulopi fra samme produsent derimot!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 07:12   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Ok, da er det ikke noe for meg som har eksem og som klør lett av stikkete ull. Spørs om det blir Nepal fra Drops i stedet, den tåler jeg godt, strikkefastheten er noenlunde lik med et pinneskift og fargeutvalget er godt. Gjør ikke noe at det er ekstra billig for tiden heller.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.