|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Jeg har sett på Nøstebarn ullfleece eller ullribb, men jeg ser for meg at begge deler blir veldig tykt under en vinterdress?
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Om hun bruker ullundertøy og ullbukse over har hun allerede et mellomlag |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Vi har tynt Janusull som mellomlag. Todelt på åtteåringen, heldress på femåringen.
|
|
|
#4 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Kommer an på temperaturen. Ullundertøy innerst. Noen ganger vinterdrrsse rett over. Andre ganger ribbeull fra nøstebarn som mellomlag. Andre ganger ullundertøy innerst. Hjemmestrikket ull som mellomlag og f.eks høstdressen ytterst.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Jeg har et barn som alltid har vært veldig varm, så da han var 1-2 år brukte han ullundertøy + ullribb eller ullfleece + uforet dress hele vinteren. Nå som han er større og skal kle på seg selv, ønsker han heller foret vinterdress, og den har han aldri hatt noe annet enn ullundertøy under.
|
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Ullundertøy og ull over, så dress. I år har vi gått for Lanullva som mellomlag. Veldig luftige og lette ullklær.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?De fleste vintrene er ullfleece for tykt og varmt her, og da er vi godt fornøyde med Reima sine ulldresser. De er tynne, men holder seg veldig godt. Men minsten blir sendt i barnehagen i ullstillongs, ull-undertrøye, ulltrøye og tynn ullbukse (Janus sine Prinseullbukser, f eks), og de fleste dagene trenger han ikke noe mer enn det under dressen.
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Da ungene mine var på den alderen så hadde de tynn ull innerst alltid. Så hadde de tykkere ull i tillegg under dressen når det var kaldt.
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?
Vinterdress i 12 grader og regn?
|
|
|
|
#11 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Jeg har to varme. De har alltid hatt ullundertøy. Når det er skikkelig kaldt, under -10 har de et ekstra lag ull under. Vi har brukt mye Janus. I normalt vintervær tror jeg ikke de hadde noe over ullundertøyet.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Ja, for å presisere, så er vi langt unna vinterdress og ull enda. Her er det 12 grader, vi har jo nettopp sluttet å bruke t-skjorte.
|
|
|
|
#13 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Vi har vårdress til hele sesongen, (reima) og så kjører vi på med ullfleece eller hjemmestrikk under den, ull innerst. Det holder hos oss.
|
|
|
#15 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Da barna var så små, brukte de tynt ullundertøy med Nøstebarn ullribb utenpå når det var kaldt. Jeg ser at Polarn o Pyret har noen litt tynnere mellomlagssett i ullfrotte, som ser fine ut til ikke fullt så kalde dager.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Mine har brukt Janus ullfrotte sett eller heldress som mellomlag. Slik som dette:
|
|
|
#17 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Mellomste har tynn todelt fleece fra Stormberg for øyeblikket, ullribb eller fleece fra Nøstebarn når det blir kaldere. Storebror er varm av seg og har litt atopisk hud, så han bruker fleece som mellomlag uansett vær. Har et todelt sett fra Bergans nå, men han får nok samme som broren har fra Stormberg. Stormberg har jakke og bukse med midje, som er lettere å ta av og på enn genser og bukse med seler, men det er jo ikke så nøye så lenge de må ha hjelp uansett.
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Sent på høsten har begge brukt Nøstebarn ullfleecedress under tynn dress, og på vinteren ullfleecen under vinterdress. Har holdt bra. Vanlig ullundertøy innerst. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Minste bruker mellomlag i fleece eller ull nå. Har en ulldress fra Kivat som er varm og god, som ikke blir for klumpete under dressen.
|
|
|
#20 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hva bruker dere som mellomlag under vinterdressen?Jeg har også en på drøye 1,5 år. Vi har fleecedresser til varmere dager, en mellomtykk ulldress fra Kivat til vanlig Trondheimskulde og en Nøstebarn ullfleecedress til de iskalde dagene. Under bruker jeg ulltøy (stort sett ull/silke).
|
![]() |
|
|