|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() Kjør kollektivt meg midt i ******Jeg jobber på Gardermoen og tar toget til jobben.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjør kollektivt meg mitt i ******Herregud det er helt vilt. Vi har et lignende problem her. Min mann begynner på jobb kl. 6 om morgenen og den første bussen herfra går kl. 6, så han rekker ikke jobben om han skal ta bussen. Dessuten må han ta 2 busser, og de korresponderer jo ikke slik at han bruker over EN TIME på å ta bussen til jobb, i forhold til 10-15 minutter med bil. Så han MÅ bruke bil til jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjør kollektivt meg mitt i ******Utrolig frustrerende!
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Kjør kollektivt meg mitt i ******Billigere ja? Det blir jo bare dyrere og dyrere, skjønner ikke helt logikken her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Jeg er drittlei NSB, jeg bor et sted der den berømte Østfoldbanen går, og på fredag da jeg gikk fra jobb kl 15 var jeg framme kl 17 pga et havarert tog. Skulle ikke forundre meg om de brukte det samme togsettet som også havarerte 1 og 2 dager før. Mye forsinkelser og tull og en generell ikke-eksistrende evne til å koordinere og samkjøre med andre tog f.eks når det er store forsinkelser.
![]() |
#7 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Det er helt utrolig. Men har hørt at jobber man på Gardemoen lønner det seg å kjøre bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******
Ja det går en buss, men det er da samme buss som jeg kan ta helt fram, og jeg må stå og vente i 20 min på toget...
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******men du , hvor bor du da? Er ikke flytoget et alternativ?
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Flytoget er dessverre ikke et alternativ, da må jeg inn til Oslo først.
![]() |
#11 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Jo takk.
![]() |
![]() |
#12 |
Ord deler & data akrobat
Medlem siden: May 2007
![]() |
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Kollektivt meg i r.. Guttungen kom hjem i fra minicruse til Larvik i dag, og bussen videre går da self. 5 min før ankomst.. Hallooo. Er de ikke intressert i og ha kunder eller? Toget er smartere da, for de går 2,5 timmer etter? Det er helt høl i hue. Om "de" skal ha oss til å bli litt miljøbeviste, så må jo myndighetene prøve å legge forholda litt til rette da |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Kollektivtrafikken er en vits. Jeg kjører buss en gang i skuddåret, og billettprisen har gjerne steget en tier mellom hver tur. Ihvertfall ikke langt unna. Tog tar jeg sjelden, og jeg er vanvittig glad jeg ikke er avhengig av kollektivtrafikken for å komme meg til og fra jobb. Det er dyrt, det er stressende og totalt upålitelig. Nei, takke meg til bilen min. Tilbudet skal bli usannsynlig mye bedre for at jeg i det hele tatt skal begynne å vurdere å kjøre kollektivt fremfor egen bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Jeg skulle gjerne hatt en av disse idiot-politikerne på tomannshånd i en times tid og spørre om alt jeg lurte på. Jeg vil bare ha et svar på om de ER fullstendig hjernedøde eller om det bare virker sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Jeg bor rett utenfor Ring 3 i Oslo, og etter kl. 1900 går det ikke buss til sentrum. Ei heller på søndager. Dessuten er vi så uheldige at vi bor ca. 1 km fra nærmeste t-bane også, så den er utenfor rekkevidde for miss Pingvin 2007.
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******At kollektivtrafikken ikke fungerte er grunnen til at mannen brukte 3,5 år på å pendle med bil inn til hovedstaden. Det tok 1 time og 10 min en vei med bil og nesten 3 timer med kollektivt fordi når toget endelig kom frem hadde den såkalte korresponderende bussen allerede gått og da var det 1 time til neste buss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Som en motvekt kan jeg jo si at jeg er strålende fornøyd med kollektivtransporten her jeg bor. Bussen går hvert 5. minutt og hvis jeg går 3 minutter ekstra (litt mer nå som jeg er en hvalross) så når jeg 4 av t-banens 6 linjer.
![]() |
![]() |
#18 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi bor veldig sentralt i Oslo (10 minutter å gå ned til Karl Johan), men har ikke et spesielt godt kollektivtilbud i forhold til jobben likevel.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
Eh ..... vi har løst det ved å jobbe veldig sentralt også. Det kan jo godt hende at jeg ikke er like fornøyd når jobben flytter til Lysaker om et par år.
![]() |
![]() |
#20 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kjør kollektivt meg midt i ******Jeg jobber på Gardermoen, det skulle en tro var et sted man skulle komme greit til uansett hvor man bodde. Spesielt når man bor såpass nærme som jeg gjør.
![]() |
|
|