|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Retromum
|
![]() Hotell i København med stor og god frokostbuffetJeg og min søster spanderer tur på mamma til København i anledning hennes 60 års dag. Vi er ute etter et hotell som har veldig god frokost, gjerne stor frokostbuffet med godt utvalg av både kalde og varme retter.
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetJeg har også bodd på The Square, men det er så lenge siden at jeg ikke husker helt. Jeg kan derimot sterkt avbefale Richmond Hotell. :grøss:
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetIkke svaret du vil ha sikkert, men morgenmadbuffet ville jeg styrt unna og heller gått ut og spist brunsj et annet sted. Det er så mange flotte spisesteder i Køben og er det en ting som danskene kan så er det godt bakverk. Jeg har spist på bang og Jensen en gang i tiden og syntes det var bra, men det er mye å velge mellom av gode restauranter for brunsj/lunsj (dansk frokost). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetVi bodde på Tivoli Hotel i sommer. Frokostbuffeten var god, men ikke fantastisk. Jeg husker ikke helt i detalj hva vi spiste, men det var varmretter der... type egg i et par ulike tilberedninger, bacon, minipølser osv. Mener jeg savnet større utvalg i brødtyper.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetJeg har forresten hørt at folk har vært fornøyd med buffet på Marriott, men jeg lurer på om det var frokost (brunsj/lunsj) og ikke morgenmad (frokost) de snakket om da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Retromum
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetJa det er det jeg har fått inntrykk av også, morgenmad er ikke det samme som en norsk hotellfrokost. Vi droppa frokosten en morgen på the square og fant oss et sted med en overdådig brunch, det var saker! Det er vel slikt jeg hadde håpet at vi skulle finne på et hotell men det ser dårlig ut. Det hørtes jo ikke altfor gæli ut på Tivoli hotellet da, de hadde da noen varmretter. Jeg får høre med reisefølget hva de sier.
![]() |
#7 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetMarriott hadde fantastisk frokost da vi var der for noen år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetMarriott sin frokost er glimrende. Raddison Blue (den med alle designmøblene) er elendig. Basisutvalget er helt greit men servicen suger hoppetau.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetJeg bodde på Raddison Blu Royal nå i helgen og de hadde veldig god morgenmadbuffet. Har også nylig vært på First 27, og der var buffeten sånn passe.
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetReiser dere med eller uten barn? Hotell Tivoli ligger jo ikke helt i "københavnsgryta" - og er jo veldig basert på barnefamilier.
![]() |
#11 |
Retromum
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffet
Vi skal reise uten barn. Hvor lang tid tar det å gå fra Tivoli hotellet til Strøget? Lurer på om det kanskje ligger litt for langt unna sentrum.
![]() |
#12 |
Retromum
|
Marriott er vel femstjerners og ligger vel ikke så langt fra Tivoli hotellet, altså et stykke unna sentrum eller?
![]() |
#13 |
prokrastinator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uten barn ville jeg tatt et annet hotell. Det er et godt stykke å gå, men går en liten shuttlebuss ganske hyppig rett utenfor hotellet - den stopper bl.a ved Tivoli og Strøget. Forresten litt usikker på om den går på vinterstid, gjorde det i sommer i hvert fall.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Retromum
|
Hvilke andre hoteller vil du anbefale da?
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetJeg har tidligere bodd på Guldsmeden. Det er flere av dem, så vidt jeg husker. Jeg synes det vi bodde på var hyggelig. Det var god frokost, selv om den kanskje ikke var så omfattende som du ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetCopenhagen Strand har den beste frokosten jeg har sett i DK. Ligger i krabbeavstand til Nyhavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hotell i København med stor og god frokostbuffetFant forøvrig dette:
![]() |
|
|