Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ditt beste tips til vaskerommet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-14, 13:29   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ditt beste tips til vaskerommet?

I skrivende stund gjøres det klart hjemme hos oss til å bygge vaskerom! :endelig:

Det er ikke veldig romslig og pga diverse rør, vannmåler, vvs-tank osv er vi rimelig låst til en løsning, men vi trenger noen råd likevel, siden jeg vil at vi skal ha snudd hver stein i søken etter det perfekte vaskerommet (med de forutsetningene vi har da). Det som er helt låst er vvs-tanken i hjørnet, vasken inni kroken der (pga avløp og diverse rør bak). Det som er litt flyttbart er tørketrømmel, vaskemaskin og kjøleskap, men vi har tenkt at det er lurt å sette tørketrommel og vaskemaskin inntil vvs-tanken fordi de er lettest å flytte ut for å komme til for vedlikehold etc.

Slik er planløsningen. Du kommer inn utenfra og kan gå videre inn i soveromsgangen. Kriterier for vaskerommet er at det må romme kombiskap, vaskemaskin, tørketrommel, vvs-tank, utslagsvask i benk.

Noen snapshots i 3D.

Fra ytterdøra og skrått inn mot innredningen

Her står man i "gangsonen" og kikker mot nord. Vi tenker at vi kjøper en sånn skuffeseksjon til å ha under tørketrommelen (det er derfor tørketrommelen ser så høy ut, haha) og bygge benkeplate over både tørketrommel og vvs-tank. Lurt? Kan jeg ha skittentøysbokser oppå her mon tro? Veggskapene tenker vi å henge så langt opp mot taket som det går for å få mest mulig plass oppå tørketrommelen. Det hvite høyskapet mellom kjøleskap og tørketrommelen er der kun for å romme støvsuger og vaskekoster og andre lange ting, pluss vaskemidler osv. Det er 40 cm bredt.

Her står jeg under vinduet og kikker mot øst.

Her står jeg og kikker ut fra to hjørner. Jeg har tenkt til å kjøpe vegghengt strykebrett og henge under vinduet eller mellom vindu og dør samt henge strykejernet opp på veggen her så alt kommer vekk fra gulvet. Tenker knaggrekke til yttertøy og mulig en skohylle under, til venstre der.

Hva tror dere? Er det noe annet jeg ikke har tenkt på? Jeg vet foreløpig ikke helt hvor jeg skal ha skittentøy. Det som klusser til hodet mitt mest med denne løsningen er det forbanna høyskapet, men jeg ser ikke for meg hvor vi ellers skal få plass til støvsugeren, så dermed er jeg liksom litt låst til det.

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 04-11-14 kl 13:51.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.