|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hvilken matkasse vil vi ha?Jeg fikk plutselig veldig lyst til å teste en matkasse! Det ser ut som mange bruker Adams matkasse, men det finner jo flere andre leverandører: Hvilke leverandører har dere erfaring med? Er det verdt pengene? Sist redigert av Timar : 05-11-14 kl 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Vi har Godt levert 3 dager, ekspresskassa. 5 dager ville vært for mye for oss, for lite rom for enklere mat og for lite fleksibelt (vi lager for eksempel aldri maten dersom ikke storebror, mannen og jeg er hjemme alle sammen, da lager vi noe annet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Vi driver og tester Adams barnekasse for tiden. Jeg er særdeles lunken, det var mannen sitt påfunn. Problemet mitt er at det blir helt ekstremt godt mottatt av barnepopulasjonen her.
![]() |
#5 |
Klar
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Hvorfor er du lunken til Adam, Katta? Kjedelige middager? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Vi har barnekasse fra Adam og denne uka var jeg skikkelig skuffet. Det bør bli bedre eller sier vi opp. Blekksprutpølser er jo det vi ville bort fra.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Jeg er lunken fordi jeg synes vi greier fint å planlegge middager like bra og billigere selv. Problemet er bare at ungene ikke er enig. Og så er jeg litt i tvil om hvor sunt det er det vi har fått denne uken. På plussiden har ungene faktisk spist grønnsaker.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Miley, har det vært mye pølser og andre blandingsprodukter tidligere? Det synes jeg på et vis ikke er helt innertier. Selv om ungene synes det.
![]() |
#9 |
Be happy!
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Nei, ikke så ille som denne uken. Det har vel vært fiskeboller en gang, ellers ren fisk. Litt kjøttdeig, men generelt rene produkter. Denne uka er jo katastrofal dårlig.
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?
Pølser formet som blekksprut, eller pølser laget av blekksprut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Be happy!
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Det første, Lilletrille.
![]() |
#12 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Vi har godt levert for første gang denne uka her, og har bestilt 5- dagers meny, originalvarianten. Første middag vi lagde var seibiff, og mannen var skikkelig frustrert, han syns det var for avansert, og han brukte mye mer enn de angitte 40 minuttene. Jeg hadde nok laget det raskere enn han, da jeg er mer dreven på kjøkkenet. Noe jeg stusset veldig på var at 2 av rettene krever at man lager dem dagen i forveien for at det skal gå raskt nok. Fårikål og rotgrønnsakgryte krevde hver seg ca 2 timers putretid. Dette hadde jeg ikke ventet, og lurer litt på om det er slik hver uke.
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Ikke mer, men mer hensiktsmessig fordeling av maten på et vis. Med Godt levert hadde vi alt for mye mat slik at det ble kastet endel, men likevel for lite proteiner.
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Vi er meget godt fornøyd med Adam. Holdt på siden september - hatt én forsinket levering (og det var Bring sin feil) og én matvare vi fikk beskjed om å kaste før vi hadde tatt den i bruk pga. forringet kvalitet, så da fikk vi beløpet for varen refundert x 1.5 på neste levering. Det var en vare vi selv ikke rakk å klage på heller, ettersom vi fikk beskjed før vi hadde laget akkurat den middagen. Da leveringen var forsinket var de veldig hjelpsomme og vi fikk 40 % på neste levering. Servicen er virkelig upåklagelig og da gjør det jo ikke noe at uhell skjer, mener jeg ... Utover det har det vært flotte råvarer og veldig god mat. Vi spiser så og si 100 % mer fisk enn før
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Erica: Jeg fant ut at man stort sett kunne doble tilbredningstiden. Den gjelder etter at alt er funnet frem, hakket opp og rørt sammen, i tillegg var oppskriftene litt vanskelige å følge så man måtte tenke litt.
![]() |
#17 |
I mål
|
Ja sånn ja. Skjønner. Det blir ikke helt samme effekt hos oss siden vi er færre, for jeg lar bare være å koke all risen og pastaen og så sparer vi litt, og så har vi passe proteinmengde egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Jeg måtte hele tiden suplere. Jeg vet ikke hvordan fiskemengdene er nå, men det var jo ofte type 500g laks hvilket er i underkant til oss.
![]() |
#19 |
www.bomulls.no
|
Jeg kjenner som sagt ikke til GL, men med Adam er min erfaring at det tar kortere tid enn jeg mange ganger regner med, og at retter som er merket "tøff" slett ikke er det jeg karakteriserer som særlig vanskelig, ei heller stort mer tidkrevende enn de raske eller middels merkede rettene. Det er jo positivt.
![]() |
#20 |
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Sv: Hvilken matkasse vil vi ha?Vi har godt levert og har brukt de lenge. Vi har levering annen hver uke og 3 dagers barnemeny. Jeg sjekker menyen for hver anledning og bytter av og til ekspressmeny dersom det høres mer fristende ut. Veldig enkelt å endre meny, endre levering osv. Vi er stort sett veldig godt fornøyd og det hjelper oss i hverdagen.
![]() |
|
|