Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Brødrene Løvehjerte på Det Norske Teateret

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-14, 18:57   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Brødrene Løvehjerte på Det Norske Teateret

Er det noen her som har sett denne forestillingen?

Er den verdt å se, og er det grei for en gutt på 12, eller vil det oppleves som barnslig?

Guttungen har aldri vært på ordentlig teater, det begynner bli på tide.

Gammel 05-11-14, 19:01   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte på Det Norske Teateret

Har sett den. Litt kjedelig, men nydelige kulisser og gode skuespillerprestasjoner. Jeg har hørt mye bra om Trollmannen fra Oz på Brageteatret, btw.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 19:05   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Har sett den med femåringen. Det er den forestillingen jeg likte dårligst av de ganske mange vi har vært på i år, men jeg har litt vanskelig for å sette fingeren på akkurat hva som gjorde det. Kanskje litt kjedelig, ja, rett og slett.

Anbefaler Billy Elliot på Folketeateret! Den går frem til 20. desember og de driver og har salg på billetter til de siste forestillingene nå, om det ikke er utsolgt alt.

Gammel 05-11-14, 19:07   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Billy Elliot har jeg hørt mye flott om også! Dyrt, da.

For øvrig, på Brørne Løvehjarte (som forestillingen heter) har ikke pause. Hiawata syns det er viktig med pause.

Gammel 05-11-14, 19:19   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips - kanskje vi heller skal sjekke ut Billy Elliot om det er mulig å få biletter ennå. (Og så et det pluss, for min egen del, at jeg kjenner en av skuespillerne i den oppsettinga, og det hadde vært gøy å se ham på scena. )

Men 1500 kroner for oss tre...

Sorry, men tror ikke det.

Gammel 05-11-14, 19:27   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sett den med begge mine (8 og 12), begge to likte den kjempegodt. Vi syns ikke det var kjedelig. Men vi er ikke så ofte på teater - er nok ikke så godt vant

Jeg syns det var en flott forestilling. Og historien er jo så fin.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 19:34   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Takk for tips - kanskje vi heller skal sjekke ut Billy Elliot om det er mulig å få biletter ennå. (Og så et det pluss, for min egen del, at jeg kjenner en av skuespillerne i den oppsettinga, og det hadde vært gøy å se ham på scena. )

Men 1500 kroner for oss tre...

Sorry, men tror ikke det.

Sjekk Trollmannen fra Oz da vel! http://www.brageteatret.no/trollmannen-fra-oz-

(Nettopp på grunn av slike priser er det viktig at vi har statstøttet kunst i Norge. Det er med på å gjøre kunst tilgjengelig for et større publikum).

Gammel 05-11-14, 19:50   #8
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg syntes faktisk Billy Elliot var verdt hver krone, til tross for den stive prisen. Det var så utrolig gjennomført!

Ellers så faktisk ikke de loge-plassene oppe på siden så helt ille ut fra der jeg satt, de koster bare 200 per pers på grunn av den skråe vinkelen.

Gammel 05-11-14, 20:21   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har sett det, og han og kompisen likte det godt.

Jeg har sett Billy Elliot, og likte det veldig godt, men tror ikke storebror hadde likt det godt nok til å forsvare prisen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 20:45   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

(Nettopp på grunn av slike priser er det viktig at vi har statstøttet kunst i Norge. Det er med på å gjøre kunst tilgjengelig for et større publikum).

Kunne ikke vært mer enig med deg!

Jeg hadde nok likt Trollmannen fra Oz, men jeg er redd at akkurat den type forestilling, vandreteater, ikke ville funke for Guttungen av ymse årsaker.

Gammel 05-11-14, 21:05   #11
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sett Brørne Løvehjarte med min 11 år gamle datter, og vi likte den. Trist, spennende, imponerende, enkel og fengslende. Vi kjedet oss slett ikke, men vi er kanskje av den typen som klarer å konsentrere oss godt selv om det ikke er plenty action hele veien. Hvis sønnen din liker litt ettertenksomme historier, hvis dere klarer å snakke om følelser og han er en type som ikke MÅ ha full fres ala Cartoon Network, så vil den fungere.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 21:12   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi så forestillingen forrige fredag. Storfamilien på tur. Alle gutta syntes det var OK (9, 11 og 14 år). Mor, far, mormor og morfar også.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 23:03   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Guttungen må nok ha en historie som fenger mye nokså kontinuerlig, da han sliter med konsentrasjon. Blir det lange prioder med bare dialog, vil han nok ikke henge med.

Hm... Må tenke litt på dette.

Gammel 05-11-14, 23:06   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inn fra siden med sleivekommentar:

Det er et under at ikke selskapet bak Billy Elliot har kunnet ta lavere billettpriser med tanke på hva slags lønninger og arbeidsforhold de legger til rette for for sine skuespillere og andre arbeidere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 23:08   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Er det her det passer med et Mye vil ha Mer, Mave?

Gammel 05-11-14, 23:10   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det passer med fiskedask, egentlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 23:13   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt flere som har reagert på slutten på Brødrene Løvehjerte. Samme som i boken, men eutanasi/selvmordselementet ble veldig sterkt og tydelig på scenen.

Gammel 05-11-14, 23:19   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Hm... Kanskje jeg rett og slett skal droppe dette stykket, for min egen sjelefred.

Gammel 04-12-14, 21:20   #19
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes dødsscenene ikke var så ille, boken er jo som den er.

Men jeg ble litt skuffet. Synes scenografien og kulissene ble hakket for enkle (selv om mye av virkemidlene var vakre med lys og stoff), og selve slutten - når man skal sitre av spenning ble tam. Da Katla kom, skjønte jeg knapt at det var det som skjedde, vips var luren borte, de falt om og han var lam. På 20 sekunder eller noe.

Sett bedre oppvisning av stykket andre steder, feks på Nationaltheatret for 10 år siden eller så.

Men et helt greit stykke, hisotrien er jo nydelig og hjærteskjærende okke som. Junior likte den, men jeg er glad han både har lest bok og sett filmen.

Gammel 04-12-14, 21:30   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg likte ikke oppsetningen her jeg heller. Jeg er veldig enig i anmeldelsen på nettsidene til nrk: http://www.nrk.no/kultur/_-det-blir-...nok-1.11975219
Jeg synes ingen av karakterene fikk sette seg, det ble for hesblesende. Til tider vakkert enkelt, men litt for minimalistisk det meste av tiden.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.