|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sangMin mor etterlyser teksten på Alf Prøysens "Tre små snegler" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sangDet ser ut til at du kan høre den her:
![]() |
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sang |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sangFra ca. 1:36 i lenken min - raskt notert:
![]() |
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sangEn snegl og nok en snegl og nok en snegl
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sangFor en tekst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sang
Prøysen er så innmari mye mer variert enn barne-TV-onkelen vi ble kjent med da vi var små. Jeg hadde ikke hørt denne før, men den er jo ganske festlig!
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Han har mange bra viser for voksne, men denne hadde jeg ikke fått med meg. Antakelig har jeg ikke fått med meg halvparten av det han har laget, selv om jeg har et album med fem cd-er. Må kanskje høre litt mer på den, selv om jeg synes det blir litt Frelsesarme-aktig å høre på hans innspillinger. Liker bedre når Nora Brockstedts og diverse andre synger dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
Mannen min, som er fra Prøysens hjemtrakter, får fullstendig utslett av å høre Brockstedt synge Prøysen på sitt oslovis.
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sangJeg har en cd med diverse artister, "Med blanke ark" tror jeg, den liker jeg også godt. Og så er jeg jo en oslofis, så jeg liker Noras oslovis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
trøtt
|
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sangEr dette virkelig Prøysens tekst? Den ligner veldig på denne:
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hjelp? Tekst på Alf Prøysen-sangNoe sier meg at Prøysen har gjendiktet den til norsk - eller omvendt, at den er blitt gjendikta til svensk.
![]() |
#19 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#20 |
Klar
|
Jeg vet ikke, jeg tenkte automatisk til koret da jeg fikk forespørslene, men nå aner det meg at den heller er tenkt brukt på rakafisklag :P |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|