|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Feriedrømming for sommeren 2015Jeg trenger noe å glede meg til!
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Mallorca. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Takk for tips, Elisabet. Jeg har jo ikke lappen, og mannen er ikke så veldig begeistret for tanken på å skulle kjøre bil på typisk syden-steder, dessverre. Jeg regner med at leiebil er et must hvis man skal på en slik ferie som det dere var?
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015
Leiebil er et must da dessverre. Vi var også en uke i turistfella PalmaNova hvor det er en helt nydelig strand og vi leide leilighet av en nordmann, men det kan ikke anbefales å bo i leilighetskompleks med en haug spanjoler på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Vi var på Mallorca i sommer. Palma Nova. Vi hadde ikke bil fra begynnelsen så brukte taxi frem og tilbake til flyplassen. Hadde tenkt å bruke rutebuss men det gikk ikke noe direktebuss dit vi skulle, måtte bytte i Palma og sånt gidder ikke mannen.
![]() |
#6 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Korsika! Mitt ferieparadis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Jeg og mannen var på en alldeles nydelig ferie i Sør-Italia som vi gjerne gjentar med barn. Vi holde oss på østsiden og på strekningen Pescara - Bari. Det involverer bilkjøring, men ikke i turistområde.
![]() |
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Tusen takk for tips!
Noen bestemt plass der? Jeg har vært på dagstur til Bonifacio fra Sardinia en gang.
Godt tips! Takk!
Jeg har fremdeles en del vrangforestillinger angående Mallorca, men skjønner at jeg bør gi øya en sjanse. Takk for tips!
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Korsika er fint, men ganske dyrt, og man er praktisk talt nødt til å ha bil der.
![]() |
#10 |
Rastløs dagdrømmer
|
Ok. Jeg må nok tilbake en gang, men kanskje ikke med hele familien, og kanskje ikke for flere uker.
![]() |
#11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Vi fløy med barna til Pescara i fjor sommer. Tok taxi 13 km til et badested, ble en uke og hadde en god ferie, barna vil tilbake. Vi var på et litt stille sted med avstander, men det er byer. Strendene var forblåste noen dager med rødt flagg og kun adgang til å vasse på langgrunt, så det var greit med basseng på hotellet. Det var svært få, om noen skandinavere. Få snakker engelsk. Derfor en fordel å ha vært i Italia før.
![]() |
#12 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Bil må man ha på Korsika, ja. Vi holder til på østkysten, der er ikke naturen riktig like spektakulær som på vestkysten, men til gjengjeld har vi flotte strender med god plass (ikke noe problem å ligge 50 meter fra nærmeste nabo hvis man gidder å gå litt), og ikke en utleiesolseng så langt øyet rekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feriedrømming for sommeren 2015Vi kjørte mye rundt på Korsika i sommer. Vakkert. Fant nydelige strender rundt Ajaccio men måtte kjøre dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|