|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førHva ville du prioritert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førHoxton Holborn er nettopp åpnet og ligger midt i smørøyet uten å ha ALTFOR høy pris. Skal bo der om halvannen uke og kan skrive mer da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førSpørs hva slag type hun er. Sist redigert av Guava : 12-11-14 kl 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førShopping i Oxford street og Regent's street, Covent Garden. London Eye. Camden market. Båttur på Themsen. Hyde Park, St. James' park. St. Paul's, Westminster Abbey. Kommer veldig an på hva hun vanligvis liker. Rusle, caféer, shoppe, muséer, sightseeing?
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førIkke nødvendigvis shopping i stor grad.Afternoon tea blir det definitivt. God mat og må jo se noe av de kjente landemerkene. Camden market og notting hill tenker jeg er fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førMest mulig sightseeing, god mat og lite shopping.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førBritish Museum
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førTate modern, Notting Hill, Camden market, noen parker hvis det er fint vær, komme seg litt utenfor de travleste strøkene. Jeg har vært mye rundt Maida Vale og gått derfra til Notting Hill blant annet, og på teaterpub langs kanalen. British Museum er flott, men jeg ville valgt ut noen utstilinger, for det er stort. Kanskje et show i West End hvis dere liker det? Hva er hun interessert i? Det er mange koselige mindre museer, f.eks. et fotomuseum nær Tottenham Court Road, og The Barbican har flotte fotoutstilinger. Ellers er Spittalfield Markets veldig fint og ikke så stappa som en del av de andre. Jeg må til London igjen snart, merker jeg. :abstinens:
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førÅååå hvor jeg gleder meg!! Jeg har vært hakkasan og kunne gjerne tenkt meg dit igjen. Skikkelig god indisk og libanesisk kunne jeg tenkt meg. Har ikke prøvd det biffsteder som mange snakker om, men som jeg ikke husker navnet på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før
Skikkelig god indisk og libanesisk er høyt på min liste i London også.
![]() |
#11 |
Champagne til alt
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førJeg pleier forresten å anbefale kanalbåttur fra Little Venice (gangavstand fra Notting Hill) til Camden, eller motsatt vei, suverent om det er fint vær. Nydelige herskapshus og hager med fantastisk vårblomstring da vi var der i april et år!
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førDet jeg liker best med London, er forstedene - hvor det er mer hverdagsliv og londonere. Det kan være gode shoppingmuligheter likevel, og mer av de mindre, unike butikkene. Inne i sentrum er det så mye kjedebutikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Champagne til alt
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førRestaurant Gilgamesh i Camden har nydelig asiatisk cross-over.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førTusen takk for gode tips! Dette kommer til å bli helt supert. De jobber så utrolig mye og har tre barn så dette blir en topp gave!! Har alliert meg med barnevakter og hennes sjef. Hun er glad for overraskelser så gleder meg stort til å 'kidnappe' henne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førFor en utrolig flott overraskelse - heldig søster!
![]() |
#16 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før
Det er også fint å gå langs kanalen fra LV til Camden. Tar ikke lange tiden. DAafår man gått forbi alle kanalbåten og se dem gli forbi på kanalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førTower er et must synes jeg. Og i hvert fall nå med den fantastiske valmueinstallasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førJeg var nylig i London for første gang. Jeg var med barn og måtte legge opp mye etter dem.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førNå nærmer det seg altså! Gleder meg. Har booket overnatting i Southwark. Har aldri bodd i det området før. Ikke så langt unna London Brigde station. Noen gode restauranttips i det området? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der førDet er masse bra steder i Bermondsey! For eksempel Zucca.
![]() |
|
|