|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Forrett når hovedretten er reinsdyrJeg skal ha middagsgjester og skal servere reinsdyr (med en relativt søt, tung plommesaus) til hovedrett og sannsynligvis sjokoladefondant til dessert (med villbringebærcoulis og en dasj hjemmelaget vaniljeis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyrGravlaks til forrett, passer veldig godt til reinsdyr synes jeg.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyr
Skulle akkurat inn for å si det samme. Fint og klassisk.
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyrSkogsoppsuppe var et godt forslag, det kan jeg sikkert klare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyrJeg synes du enten skal grave laksen selv (lett) eller kjøpe god gravlaks hos en bra fiskehandler (les: en som graver laksen selv). Mye, mye bedre enn de vakuumpakkede. Jeg pleier å droppe den vanlige sennepssausen fordi den dreper alt av vin, servere med crème fraîche smakssatt med dijonsennep, og drikke champagne til (eller noe annet godt musserende).
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyrOg så Mas Amiel eller recioto della Valpolicella til sjokoladefondanten. Usikker på reinsdyret siden du skal ha tung, søt saus til.
![]() |
#9 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyrJeg ville hatt sashimi av salma, med wasabi/soya-saus eller lignende. Eller den mango-salaten med salma, har ikke jeg lest om den her inne?
![]() |
#14 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyrVi fikk servert en rett som ligner veldig på denne for ikke så lenge siden:
![]() |
#15 |
This is normal!
|
Stilig! Og det hørtes veldig godt ut.
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyrVi hadde hummersuppe før reinsdyr forrige helg. Det var godt. Se ellers middagstråden for vinforslag til reinsdyr. Jeg la det der. Vi hadde musserende til hummersuppa forresten.
![]() |
#18 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Forrett når hovedretten er reinsdyrJeg ville skygget unna noe som helst søtlig til forrett, med fruktsaus til hovedretten og sjokolade og is til dessert trenger du noe salt, og gjerne småbittert til forrett.
![]() |
#19 |
etterpåklokest
|
Det er mulig jeg bør re-tenke desserten? Jeg tenkte egentlig safe med noe jeg virkelig kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|