Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

PC til 18-åringen, er denne ok?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-14, 13:30   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

PC til 18-åringen, er denne ok?

Eldste trenger ny PC. Bærbar er det beste.

Han bruker den til å spille LOL, ellers det vanlige.

Er denne ok? http://www.elkjop.no/product/data/ba...bility-trigger

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 15:01   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC til 18-åringen, er denne ok?

Jeg var på Elkjøp i dag og så på den, og kom hjem med denne i stedet, til samme pris:
http://www.elkjop.no/product/data/ba...-barbar-pc-bla

I følge selgeren skal den ha mer kraft, men jeg aner ikke hva det han sa betyr.

Finere, da. Finnes i hvitt og sort og sølv også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 15:38   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant Lenovoen på Lefdal til 3795,-, så jeg tror det blir den. HP har jeg fått beskjed om å ikke kjøpe, uten at jeg helt vet hvorfor.

Data er komplisert når man ikke er interessert. For meg er rask, lett, slank og pen viktig, derfor har jeg Mac.

-Pippi
Gammel 17-11-14, 20:00   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hvor krevende LoL i praksis er vet jeg ikke, men man kan vel trygt si at den pc-en ikke er beregnet for spilling. I praksis er det man vil ha en pc med en noe raskere prosessor enn prosessormodellene som er beregnet for å stå i rimeligere maskiner med lav vekt og lite volum, samt at man vil ha en pc med dedikert grafikkprosessor - da fra en midrange Nvidia GeForce-modeller eller en midrange AMD Radeon HD-modell - eller bedre.

Gammel 17-11-14, 21:03   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvor krevende LoL i praksis er vet jeg ikke, men man kan vel trygt si at den pc-en ikke er beregnet for spilling. I praksis er det man vil ha en pc med en noe raskere prosessor enn prosessormodellene som er beregnet for å stå i rimeligere maskiner med lav vekt og lite volum, samt at man vil ha en pc med dedikert grafikkprosessor - da fra en midrange Nvidia GeForce-modeller eller en midrange AMD Radeon HD-modell - eller bedre.

Jeg kjenner meg aldri så blond som når jeg snakker om dette, ikke rart selgeren febrilsk prøvde å prakke på meg supportpakke. Men det betyr at den jeg linket til, med denne specen:

Sitat:

2.0 GHz AMD A8-6410 Quad Core-prosessor
AMD Radeon R7 M260 med 2 GB videominne
8 GB minne og 1 TB lagringskapasitet

skal holde for Minecraft og Skype samtidig? For en 10-åring?

- No. 4 -
Gammel 17-11-14, 22:32   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

I følge min sønn er LOL ikke et veldig krevende spill, ikke i nærheten av wow f.eks.
Jeg har null peiling, men vi ble enige om at denne får duge, for det er nok av ting å bruke penger på fremover med tanke på at han er russ osv. Den er uansett milevis bedre enn den han hadde.
Game-pc til 8-9k er det uaktuelt at han får, da må han betale en del selv og det har han ikke råd til.

Han har lastet inn lol og han virker foreløpig fornøyd.

-Pippi
Gammel 17-11-14, 22:45   #7
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kjenner meg aldri så blond som når jeg snakker om dette, ikke rart selgeren febrilsk prøvde å prakke på meg supportpakke. ?

Jeg endte for noen uker siden med samme maskin som deg, bare annen farge kan det se ut til, og skulle nesten tro det var samme selger også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 08:24   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kjenner meg aldri så blond som når jeg snakker om dette, ikke rart selgeren febrilsk prøvde å prakke på meg supportpakke. Men det betyr at den jeg linket til, med denne specen:

skal holde for Minecraft og Skype samtidig? For en 10-åring?

Den du linket til skal klare Minecraft - og mer til - ganske bra. Lenovoen i første post derimot tror jeg ikke vil være spesielt egnet til LoL og andre spill som er litt mer krevende.

Det man skal huske med Minecraft også er at det er en ting å kjøre det originale spillet, men så vil det gjerne bygges på med shader-utvidelser, teksturpakker m.m. Da blir det raskt mer krevende. Pc-en med A8, Radeon R270 etc. bør likevel klare det fint

Gammel 19-11-14, 12:35   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Takk, mrc, nå reddet du uken min. Vi har egentlig nok av PC-er som ikke er gode nok til spill, så nå fryktet jeg at vi hadde en til.

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.