|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sånn passe sane
|
![]() Nytt mobilabonnement - hvilket?Kriterier:
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt mobilabonnement - hvilket?Onecall? De bruker vel både Telenors nett og sitt eget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt mobilabonnement - hvilket?
Da er det slik at det fungerer tålelig greit så lenge du havner på Telenors basestasjoner, men kommer du på Network Norways kan det bli svært dårlig. For eksempel når svigermor er på besøk hos oss må hun ut i oppkjørselen for å kunne bruke mobilen. Så at "Onecall er like bra, bare billigere" er vel ikke akkurat nødvendigvis tilfellet. "Problemet" her er vi bor såpass sentralt at Network Norways nett har dekning her, men som så mange plasser - på langt nær ikke like god dekning som Netcom og spesielt Telenor.
![]() |
#4 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Nytt mobilabonnement - hvilket?Jeg gikk jo rett i fella, byttet til One call og nå er det også over på Netcom. Etter et døgn på Netcom er jeg nå så frustrert at jeg skal bytte igjen Nå! Så da er det muligens Djuice eller Talkmore. Noen med erfaringer?
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Nytt mobilabonnement - hvilket?Jeg bruker Djuice, og synes i alle fall at dekningen er bra. Merket stor forskjell fra Tele2 til Djuice. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt mobilabonnement - hvilket?Hvorvidt man velger Djuice eller Talkmore kan vel på sett og vis være det samme. Det er samme mobilnettet som benyttes, men er på noen områder litt forskjellige vilkår i abo-ene og da potensielt prisforskjeller ut i fra det.
![]() |
#7 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nytt mobilabonnement - hvilket?Heller ikke fornøyd med Onecall og hadde nettopp en egen tråd om det.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Nytt mobilabonnement - hvilket?Jeg er godt fornøyd med Talkmore. Gode priser og har ikke hatt noen problemer så langt. I tillegg vervet jeg mannen og da fikk vi 2 måneder gratis hver. Ungene har kontantkort fra dem og da ringer de oss gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nytt mobilabonnement - hvilket?Jeg har hatt NetCom i 15 år jeg men aldri opplevd at jeg ikke har dekning. Er dette et vanlig problem altså?
![]() |
#10 |
Sånn passe sane
|
På hytta er det dårlig dekning telefonmessig, Edge hvis man skal surfe (og det hender jo..). Med Telenor er det 4G. Her i Oslo har jeg dårlig dekning med Netcom her hjemme, jeg sliter med å ringe ut, og dette startet den dagen de flippet OneCall over på Netcom. Mye Edge her i Oslo også, også i sentrum, hvor jeg jobber. Jeg bruker Ruter-appen mye og har også månedskortet på mobilen, her om dagen endte jeg med å snike fordi jeg ikke fikk rullet månedskortet videre til ny periode.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
Jeg bor litt nede i en dump, eller på vei ned i en "dal", og her er det dårlig dekning. Jeg merket betydlig bedring når jeg gikk over til Djuice i forhold til Tele2. Gutta og mannen har Chess, og dermed NetCom, og de har dårligere dekning hjemme enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|