Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Garn som kan erstatte Drops Fabel?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-14, 09:33   #1
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Garn som kan erstatte Drops Fabel?

Jeg skal strikke noe som etter oppskriften skal strikkes med Drops Fabel. Etter ett kjapt søk på nettet, så virker det som som det kan bli vanskelig å få tak i her i nærheten, og jeg har ikke tid til hverken å lete rundt i butikkene eller bestille på nett.

Er det noen som kjenner til dette garnet og vet hva som kan tilsvare?
Gjerne garn som kan kjøpes på Europris eller Rema 1000, da disse butikkene ligger på vei hjem...

Gammel 18-11-14, 09:38   #2
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garn som kan erstatte Drops Fabel?

Arwetta, Regia, Opal, Wollmeise, Austermann Step har alle samme strikkefasthet og har nylonforsterkning i tillegg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-14, 09:40   #3
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Arwetta, Regia, Opal, Wollmeise, Austermann Step har alle samme strikkefasthet og har nylonforsterkning i tillegg.

Er det sånt du bare vet, eller finnes det en oversikt over strikkefasthet på ulike garn? Jeg lurer stadig på det. :fersking:

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-14, 09:41   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Bare vet etter å ha strikket flere hundre sokker i akkurat den garntykkelsen der.

Gammel 18-11-14, 12:47   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Er det sånt du bare vet, eller finnes det en oversikt over strikkefasthet på ulike garn? Jeg lurer stadig på det. :fersking:

Men det finnes også oversikt over strikkefasthet på garn, sjekk hos Ravelry.com.

Gammel 19-11-14, 00:06   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Silja heter vel det tynne strømpegarnet på Europris/Nille?
Alternativt Sisu fra en garnbutikk.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 00:07   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Babyull kan nok også brukes, om det ikke er til sokker. Sokker trenger nylonforsterkning, gjerne.

Gammel 19-11-14, 00:28   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

finnes på ravelry

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 00:35   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Sisu er litt tykkere, står sikkert samme strikkefasthet, men garnet er litt tykkere. Søkja har jeg ikke strukket av.

Gammel 19-11-14, 01:08   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Silja er ganske mykje tjukkare enn fabel.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 08:24   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Hva er det det heter, det tynne strømpegarnet på Europris? Kanskje det var litt tykkere.

Jeg har samme strikkefasthet på Sisu og Fabel iallfall, så de to ville jeg byttet uten videre. Der vil jeg tro forskjellen blir liten.

Gammel 19-11-14, 12:14   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

strikkenett.no har Drops-garn og er veldig raske med levering, 2 dager har det tatt til meg.

Gammel 19-11-14, 12:39   #13
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Jeg dro med ett par nøster av Sportsgarn fra Europris, er halvveis i prosjektet, så jeg får bare se hvordan det blir når det er ferdig. Det første produktet blir uansett bare en prøve!

Takk for tips om nettside Fløyel, da skal jeg sjekke ut den!

Gammel 19-11-14, 14:37   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker også på samme pinner og antall masker uavhengig om jeg strikker med sisu eller fabel.

Sportsgarn fra Europris er veldig mye tykkere.

Selv foretrekker jeg sokker strikket med tynt garn og tynne pinner (2,5).

Gammel 19-11-14, 14:54   #15
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Standard

Det er ikke sokker, men en flaskeskjuler!

Foreløpig (halvveis ca), så ser det ut som den kan brukes, men mulig jeg bytter garn til de neste. Den første nå er bare ett prøveprosjekt uansett, så det spiller ikke så stor rolle egentlig. Sportsgarn hadde samme strikkefasthet og pinnestørrelse, det var egentlig det jeg så mest på...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.