|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Har du et yndlingsgarn?Jepp, det lurer jeg altså på i dag. Jeg er ferdig med mitt første strikkeprosjekt noen sinne, og er stolt som en hane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg liker diverse alpakka-varianter fra Du Store Alpakka, som jeg helst kjøper i den lokale sjappa, men også på nett. Babysilk og Fin, for eksempel. Så strikka jeg nylig Pickles-sett til gutta av deres Extra Fine Merino, og det var et deilig garn som jeg har lyst til å bruke mer av. Kjøpes i butikken i Oslo eller på www.pickles.no.
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Gaia, ved Birkelunden har det kommet en fantastisk liten garnbutikk med mye fra Du Store Alpakka bl.a. De har mye deilig garn i nydelige farger. De har noe kabelspunnet garn som jeg prøver å finne et prosjekt til.
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Alpa fra Europris. Alpakka, ull og akryl. Varmt, mykt, klør ikke, og lett å hekle med. Bruker dobbel tråd om jeg skal hekle med pinne fem, enkel om jeg skal hekle med pinne 3,5.
![]() |
![]() |
#6 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?
Jeg forsøkte dette garnet, men fikk så mye støt at jeg holdt på å ramle ut av sofaen. Får du ikke støt? Er det bare meg?
![]() |
#7 |
villende
|
Fikk ikke prikket deg, men takk for tipset! Jeg skal stikke innom der i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg har ikke akkurat noen favoritt, jeg bruker jo forskjellige garntyper til forskjellige ting, men jeg liker veldig godt garn av merino. De klør ikke, og er veldig myke selvom de er 100% ull. Drops Big Merino for eksempel.
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Drops Baby Merino er vel det jeg bruker mest. Jeg liker å holde meg til få garntyper så jeg slipper å sitte med så mye rester, og så er det helt nødvendig at garnet kommer i mange fine farger.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg liker AlpakkaUll fra Sandnes (mer alpakka ift ull enn f.eks. Drops Nepal eller Drops Lima.), også liker jeg rene merinoullgarn.
![]() |
#11 |
villende
|
Hvis det var Grünerløkka Garn du mente, så var dette virkelig en helt fabelaktig butikk. Jeg kommer til å bli blakk i den, kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Jepp, Grunerløkka garn. Rett ved den lille franske ostebutikken (som man også kan blakke seg på ...)
![]() |
#13 |
One of These Days
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg elsker Tulliball, Wollmeise og Madellinetosh, bl.a. Dette er garn verken jeg eller ungene synes klør og kan bruke rett på kroppen. Ellers bruker jeg mye Regia, Opal, Fabel, Arwetta, Austermann Step til sokker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Mange gode tips her til meg som så langt stort sett strikker i Smart superwash... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
Og så hyggelig dame bak disken. Jeg har vært relativt, eh, uheldig med de jeg har møtt i garnbutikkene hittil. Som virkelig ikke har skjønt hvilken rookie de har hatt med å gjøre eller har sett på meg som en Guccistrikker, som det ikke er verdt å bruke tid på, siden jeg aldri kommer til å bli gøy på tråden. Og som nesten har møtt meg litt med forakt, siden jeg har våget (tenk det) å kjøpe det dyreste garnet å øve med. Det er jo det dyre, deilige garnet som har fått meg hekta på strikking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Ja, veldig hyggelig. Ikke påtrengende, og ikke sånn stressa som de er på oslo city. Jeg håper den butikken greier å overleve. Så legg gjerne igjen en million der! Spurte du henne om kashmir?
![]() |
#17 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et yndlingsgarn?Sandnes Garn har et herlig kashmiralpakkagarn, problemet er at det er så mykt at det flosser på andre klær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
villende
|
Hvor kjøper du dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
villende
|
Nei, men jeg la igjen en pen sum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dig for victory!
|
Det har jeg strikka julegaveluer av, glemte å nevne det over.
![]() |
![]() |
|
|