Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har du et yndlingsgarn?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-14, 10:33   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du et yndlingsgarn?

Jepp, det lurer jeg altså på i dag. Jeg er ferdig med mitt første strikkeprosjekt noen sinne, og er stolt som en hane.

Problemet er at jeg sliter med å finne garn som jeg syns er godt å strikke med. Jeg strikket forrige prosjekt med dobbel Rowan Alpaca Colour (som er 100 % Baby Alpakka) og det var fantastisk å strikke med. Problemet med dette garnet er at det ikke kommer i ferdige nøster, og dessuten ikke har så mange farger. Så nå er jeg på jakt etter et nytt garn, til nye prosjekter.

Rene ullgarn liker jeg ikke, jeg må ha noe som er mykt og godt, men siden jeg strikker relativt løst kan det ikke være for tynt.

Så - hva er yndlingsgarnet, og hvorfor (og hvor får jeg tak i det)?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 10:54   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du et yndlingsgarn?

Har du vært innom Pickles? Det høres ut som du er i målgruppen.

Gammel 25-11-14, 10:55   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker diverse alpakka-varianter fra Du Store Alpakka, som jeg helst kjøper i den lokale sjappa, men også på nett. Babysilk og Fin, for eksempel. Så strikka jeg nylig Pickles-sett til gutta av deres Extra Fine Merino, og det var et deilig garn som jeg har lyst til å bruke mer av. Kjøpes i butikken i Oslo eller på www.pickles.no.

Gammel 25-11-14, 10:57   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaia, ved Birkelunden har det kommet en fantastisk liten garnbutikk med mye fra Du Store Alpakka bl.a. De har mye deilig garn i nydelige farger. De har noe kabelspunnet garn som jeg prøver å finne et prosjekt til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 11:27   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Alpa fra Europris. Alpakka, ull og akryl. Varmt, mykt, klør ikke, og lett å hekle med. Bruker dobbel tråd om jeg skal hekle med pinne fem, enkel om jeg skal hekle med pinne 3,5.

Har brukt det til dette babyteppet, og hekler nå en liten bamse.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg teppe.jpg (142,6 KB, 10 visninger)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 12:14   #6
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Alpa fra Europris. Alpakka, ull og akryl. Varmt, mykt, klør ikke, og lett å hekle med. Bruker dobbel tråd om jeg skal hekle med pinne fem, enkel om jeg skal hekle med pinne 3,5.

Har brukt det til dette babyteppet, og hekler nå en liten bamse.

Jeg forsøkte dette garnet, men fikk så mye støt at jeg holdt på å ramle ut av sofaen. Får du ikke støt? Er det bare meg?

Gammel 25-11-14, 12:42   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gaia, ved Birkelunden har det kommet en fantastisk liten garnbutikk med mye fra Du Store Alpakka bl.a. De har mye deilig garn i nydelige farger. De har noe kabelspunnet garn som jeg prøver å finne et prosjekt til.

Fikk ikke prikket deg, men takk for tipset! Jeg skal stikke innom der i dag.

Gammel 25-11-14, 12:52   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke akkurat noen favoritt, jeg bruker jo forskjellige garntyper til forskjellige ting, men jeg liker veldig godt garn av merino. De klør ikke, og er veldig myke selvom de er 100% ull. Drops Big Merino for eksempel.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 14:12   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Drops Baby Merino er vel det jeg bruker mest. Jeg liker å holde meg til få garntyper så jeg slipper å sitte med så mye rester, og så er det helt nødvendig at garnet kommer i mange fine farger.

Gammel 25-11-14, 14:14   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker AlpakkaUll fra Sandnes (mer alpakka ift ull enn f.eks. Drops Nepal eller Drops Lima.), også liker jeg rene merinoullgarn.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 19:14   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Hvis det var Grünerløkka Garn du mente, så var dette virkelig en helt fabelaktig butikk. Jeg kommer til å bli blakk i den, kjenner jeg.

Nå har jeg fått meg KnitPro-pinner og skal i gang med en genser i Mirasol.

Gammel 25-11-14, 19:40   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, Grunerløkka garn. Rett ved den lille franske ostebutikken (som man også kan blakke seg på ...)

Det er så mange flotte farger i den butikken! Og så mye mykt og deilig garn!

Gammel 25-11-14, 19:50   #13
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker Tulliball, Wollmeise og Madellinetosh, bl.a. Dette er garn verken jeg eller ungene synes klør og kan bruke rett på kroppen. Ellers bruker jeg mye Regia, Opal, Fabel, Arwetta, Austermann Step til sokker.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 20:21   #14
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Mange gode tips her til meg som så langt stort sett strikker i Smart superwash...

(Og så må jeg få meg briller, jeg leste yndlingsbarn og lurte fælt på hvorfor man skulle spørre om slikt.)

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 20:54   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jepp, Grunerløkka garn. Rett ved den lille franske ostebutikken (som man også kan blakke seg på ...)

Det er så mange flotte farger i den butikken! Og så mye mykt og deilig garn!

Og så hyggelig dame bak disken. Jeg har vært relativt, eh, uheldig med de jeg har møtt i garnbutikkene hittil. Som virkelig ikke har skjønt hvilken rookie de har hatt med å gjøre eller har sett på meg som en Guccistrikker, som det ikke er verdt å bruke tid på, siden jeg aldri kommer til å bli gøy på tråden. Og som nesten har møtt meg litt med forakt, siden jeg har våget (tenk det) å kjøpe det dyreste garnet å øve med. Det er jo det dyre, deilige garnet som har fått meg hekta på strikking.

Men hun som sto bak disken hos Grunerløkka Garn, hun var fantastisk! Jeg kommer til å legge igjen ca. en mill. i den butikken, altså.

Og, forresten: Kashmirgarn, er det noen som vet om det er mulig å få tak i? Jeg liker at strikkingen føles like luksus som det endelige produktet.

Gammel 25-11-14, 20:59   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, veldig hyggelig. Ikke påtrengende, og ikke sånn stressa som de er på oslo city. Jeg håper den butikken greier å overleve. Så legg gjerne igjen en million der! Spurte du henne om kashmir?

Gammel 25-11-14, 21:01   #17
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sandnes Garn har et herlig kashmiralpakkagarn, problemet er at det er så mykt at det flosser på andre klær.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-14, 21:09   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg elsker Tulliball, Wollmeise og Madellinetosh, bl.a. Dette er garn verken jeg eller ungene synes klør og kan bruke rett på kroppen. Ellers bruker jeg mye Regia, Opal, Fabel, Arwetta, Austermann Step til sokker.

Hvor kjøper du dette?

Gammel 25-11-14, 21:10   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Ja, veldig hyggelig. Ikke påtrengende, og ikke sånn stressa som de er på oslo city. Jeg håper den butikken greier å overleve. Så legg gjerne igjen en million der! Spurte du henne om kashmir?

Nei, men jeg la igjen en pen sum. Og jeg kommer nok til å handle alt av Du Store Alpakka-garnet der.

Jeg får høre nesten gang jeg går innom.

Gammel 25-11-14, 21:16   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Sandnes Garn har et herlig kashmiralpakkagarn, problemet er at det er så mykt at det flosser på andre klær.

Det har jeg strikka julegaveluer av, glemte å nevne det over.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.