|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Heklehjelp: skjønner ikke oppskriftenJeg hekler et grannysquare, men nå i tredje runde skjønner jeg ingenting lenger. Hva mener de at jeg skal gjøre hvor her?
Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Heklehjelp: skjønner ikke oppskriftenRnd 3: ★ Working around next 2 ch- 5 sps and next slip st, (3 tr, ch 1, 3 tr, ch 2, 3 tr, ch 1, 3 tr) in ch- 3 sp on Rnd 1, slip st in next Cluster on Rnd 2; repeat from ★ 2 times more , working around next 2 ch- 5 sps and next slip st, (3 tr, ch 1, 3 tr, ch 2, 3 tr, ch 1, 3 tr) in ch- 3 sp on Rnd 1, working around joining slip st, slip st in same Cluster as previous joining: 12 sps.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp: skjønner ikke oppskriftenJeg skjønner ikke om jeg skal hekle tre trembles, chain1, 3 trembles, ch 2, 3 trembles, ch 1, 3 trembles i samme chainspace, eller om det skal fordeles over de to mellom hver cluster? Og hvordan skal de da fordeles? Om de ikke skal fordeles, hvordan får jeg til slip stitch i clusteren? :???:
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Heklehjelp: skjønner ikke oppskriften
Du skal jo hekle alt det der rundt luftmaskebuene mener jeg.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heklehjelp: skjønner ikke oppskriftenDet som står i parentes skal fordeles mellom de to luftmaskebuene. Altså 3 tr, ch 1, 3 tr i den ene luftmaskebuen, så ch 2 og deretter 3 tr, ch 1, 3 tr i neste luftmaskebue. Sl st skal da hekles der maskene i clusteren er bundet sammen på toppen.
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Heklehjelp: skjønner ikke oppskriftenDet ble fint.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp: skjønner ikke oppskriftenTakk! Straks ferdig med ett til.
![]() |
#10 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Heklehjelp: skjønner ikke oppskriftenTepper blir fort lange prosjekter. Det tar ikke så mange dager med lappehekling før jeg må gjøre noe annet en stund, men så er det veldig tilfredsstillende når de først blir ferdige.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Heklehjelp: skjønner ikke oppskriftenDette her er fra en bok med 99 ulike ruter, men jeg ble usikker på størrelsene at jeg går for samme, bare litt ulik fargekombinasjon. Så får vi se hvo langt tålmodighet og garn rekker.
![]() |
|
|