|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Middagsforslag - vegetarisk/veganskØnsker meg middagsforslag til vegetariske og veganske middager, gjerne med oppskrift eller link til oppskrift. Blir ekstra glad om man ikke trenger noe de ikke har på en "vanlig" butikk.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskFacebookgruppa "Hva slags veganmat lager du i dag?" er gull verdt, der er det flere tusen medlemmer som legger ut bilder av måltidene sine (ofte med oppskrifter, ellers spør man og får den) hver dag, jeg sjekker alltid bildene for middagsinspirasjon. Alt er vegansk, og man kan selvsagt bytte ut og mikse og trikse som man vil om man vil ha andre ingredienser, det gjør jeg uansett ofte med oppskrifter.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskI går hadde jeg forresten med meg lasagne på en stor vegansk potluck-fest i Stavanger. Alle skrøt og ville ha oppskriften. Den er billig og sunn, lages på få ingredienser og alt kan kjøpes på vanlig butikk, eller, næringsgjær må man jo ha fra helsekost eller nett (jeg bestiller fra iHerb), men den kan jo byttes ut med ost, vegansk ost kjøpes også flere steder nå.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskJeg lager indisk linsegryte (Daal). Dessverre ingen oppskrift, jeg slumper. Men ingefær, tomat, og karripasta, og linser i tillegg til andre opphakkede grønnsaker. Sånn ca.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskIngen vegetarianer men liker å lage litt både vegansk eller vegetarisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskDaal er godt, linsesuppe og kikertsuppe likeså.
![]() |
#7 |
*_*
|
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskDette er min go-to når jeg er tom for ideer, men fysen på noe skikkelig godt og vegetarisk. Det meste av dette har jeg alltid i skapet, også - bortsett fra quiona, som jeg ikke har fått helt dreisen på. Men jeg erstatter det med mer kikerter eller med couscous, så blir salaten knall.
![]() |
![]() |
#8 |
*_*
|
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskGreenbonanza bruker jeg også mye. Hun har blant annet lagt ut oppskrift på full vegetarisk julemiddag, uten bruk av mock meat, om man vil prøve det i løpet av julen.
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskGreenbonanza ja, hun er også aktiv i den matgruppen på FB jeg nevnte. Legger ut mye digg der. Nam. Nøttestek har jeg laget hver jul siden 2011.
![]() |
#10 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskTakk for alle tips. I morgen skal jeg forsøke en vegetardag.
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2014
![]() |
![]() Sv: Middagsforslag - vegetarisk/veganskJeg har kjøpt bokser på IKEA og fyllt dem med diverse linser og bønner. Tørre holder disse seg veldig lenge. Så da har jeg alltid noe mat hvis kjøleskapet er tomt. Men det krever litt planlegging da det oftest må ligge til bløt en del timer. Ellers er det kjapt å lage, bare koke opp, og spe på med diverse grønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|