Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

God tursekk til (snart) 7-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-14, 10:06   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

God tursekk til (snart) 7-åring?

Storesøster har turdag én dag i uka, og det er ønskelig at de har med egen tursekk, og ikke skolesekk denne dagen. (De er mye i skogen og har ikke med bøker eller noe denne dagen)
Til nå har hun brukt barnehagesekken, men den er for liten - så da foreslo jeg at hun kunne ønske seg tursekk til jul.
Den skal romme matboks/fruktboks/vannflaske/termos og sitteunderlag.

Hun er lang og tynn 1.klassing - ca 130 cm.

Noen tips?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 11:57   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God tursekk til (snart) 7-åring?

http://www.klikk.no/foreldre/tester/article778605.ece

Kanskje den?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 12:19   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bergans 18 liter?

Min 1. klassing bruker Bergans XO 20 som tursekk.

Gammel 02-12-14, 12:31   #4
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanskje noe som denne? Vi har flere Osprey-sekker og er veldig fornøyd med kvaliteten. Har nettopp også kjøpt skolesekker til jentene. Jeg kjøpte på www.chillout.no

Gammel 02-12-14, 14:34   #5
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips! Skal sjekkes ut.

Den du linker til, Dronningen, trodde jeg var den vi hadde, men denne ser kanskje bittelitt større ut?! Vi har barnehagesekken av denne utgaven og har vært kjempefornøyd. Men kanskje den er 12L...

Lillebror har Bergans 18L, og jeg kan se for meg at den er passelig som tursekk. (For stor for han)

Så det er 18L man bør sikte seg inn på?

Gammel 02-12-14, 14:40   #6
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Ser på Helsport-sekken nå, 15L, men der står det 2-4 år. Men på testen av den står det at den er for stor for barnehagebarna og passer som tursekk til skolebarn?

Gammel 02-12-14, 14:43   #7
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine barn har 15 l tursekk, jeg tror den er fra Norheim. De fikk den da de var 1. klassinger, tror jeg. De bruker den fortsatt som dagstursekk når vi går på fjellet eller i skogen, bærer egen matpakke, drikke, sitteunderlag og ekstra tøy. Den er helt perfekt og passer fortsatt godt i ryggen. De er nå straks 11 år og mellom 145 og 150 lange.

Gammel 04-12-14, 00:07   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min 10 åring ønsker seg tursekk til jul siden vi har begynt å gå i fjellet.

Det finnes flere sekker for de litt mindre barna, men for større barn er utvalget veldig begrenset.

Vet det skal finnes en Osprey for barn/ungdom (husker ikke navnet) men endte opp med en Bergans Birkebeiner 40 l (beregnet på høyde 130 - 150cm).

Men den blir kanskje litt stor for en 7 åring ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 00:09   #9
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Ser på Helsport-sekken nå, 15L, men der står det 2-4 år. Men på testen av den står det at den er for stor for barnehagebarna og passer som tursekk til skolebarn?

Vet et Helsport sekken (om det er den som heter elg du tenker på) har vanskelige spenner å åpne.

Gammel 04-12-14, 00:16   #10
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min (veldig lange) 4-åring får denne (bare i svart) til jul. Vi har en god del annet turutstyr fra Mammut og er veldig fornøyd med det.

Hvis dere ønsker større, er Deuter Fox 30 L veldig fin til barn fra 7-8 år og oppover. Men det blir i mine øyne unødvendig om den ikke skal brukes til annet enn dagsturer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 18:23   #11
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Den første du linka til var superfin, Input.

Jeg så at hun har Helsport-sekken som er linka til fra før, så da er den 15L. Da må jo 18L passe perfekt?!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.