|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fodmap-diett og brødHvilket brød kan jeg servere noen på Fodmap-diett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Fodmap-diett og brødHverken hvete, bygg eller rug er tilatt, er litt usikker på havre, men et glutenfritt brød burde gå greit.
![]() |
#3 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fodmap-diett og brødJeg har lest (et sted) at spelt-hvete skal funke, og synes jeg tåler det mye, mye bedre enn vanlig hvete. Kan se om jeg finner link.
![]() |
#4 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Fodmap-diett og brødhttps://fodmapfreefantasy.wordpress....t-ingredients/
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Fodmap-diett og brødSpelt er ikke så godt da syns jeg. Lagde noen speltrundstykker en gang, og det var som å spise papp!
![]() |
#6 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fodmap-diett og brødTror det varierer litt med de på foodmap om de føler de tåler spelt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Fodmap-diett og brødDet med at brød blir som papp er det jeg har hørt så vil gjerne prøve finne noe som er minst lik papp som mulig.
Chiafrø, hvor får jeg kjøpt det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fodmap-diett og brød
Helsekost - jeg bestiller fra iherb som regel |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Fodmap-diett og brød
Nei, bruker det ikke til vanlig men takk for tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Fodmap-diett og brødSpelt tåler jeg, men det er litt ymse blant de som går på LFM. Hatting har gode spelt rundstykker som heter Veggen Spelt. Coop har en nydelig grovbrød som heter Spiret spelt, og som er ferdig oppskåret. Bake går utmerket også. Bruk vanlige oppskrifter, men erstatt annet mel med spelt. Jeg kan ikke forstå at det smaker papp. Jeg baker pizzabunn, rundstykker, kaker, pannekaker og what not med spelt, og det fungerer i mange tilfeller bedre enn hvete faktisk. Det gjør resten av familien også |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Fodmap-diett og brødMannen tålte ikke speltbrødet jeg bakte forleden. Han vil helst ha gutenfritt lyst brød. Det varierer altså litt. Håper å finne et godt alternativ snart.
![]() |
|
|