|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Høytlesningsbok for 6-åringJeg trenger tips til gode lese-høyt-bøker til små folk på 6 år, både min egen seksåring og fetteren.
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringRampete Robin, Dragetrener-bøkene, Roald Dahl.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringVi har forsøkt litt forskjellig til 7-åringen, Rampete Robin og Kaptein Supertruse var bare sånn passe, men Doktor Proktors prompepulver falt i smak.
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringJeg mener huske at jeg leste Narniabøkene for storesøster fra seksårsalder.
![]() |
#7 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringDunderly og Roald Dahl bøkene likte/liker mine også. Så var de begeistret for Den store Ruffen-boken.
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringDet har kommet en ny Dunderly-roman og en billedbok i høst: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringBøkene om Ville Wilma av Andrea Bræin Hovig er fantastisk morsomme og gode å lese høyt. Wilma er kul!
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringFrida-bøkene er også veldig fine! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringMin 6-åring liker Ella-bøkene (av Parvela), Supertruse, Rampete Robin, Hedvig-bøkene (ikke i salg lenger, må lånes på biblioteket), bøkene til Walliams (gangster-bestemor var best likt), Krise-Kristine, Roald Dahl. Husker ikke flere i farta. Jo, Brune, boka som akkurat vant nordisk råds litteraturpris for barn og unge! Den falt virkelig i smak.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åring
Så kult at de falt i smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringVi har nylig lest "Charlie og Sjokoladefabrikken" her hjemme, samt "Georgs magiske medisin", og 5 1/2-åringen har tryglet om "bare ett kapittel til!" hver eneste kveld, kjempemorsomme bøker.
![]() |
![]() |
#17 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åring
Tonje Glimmerdal er en ny norsk klassiker synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringKnerten har for tiden dilla på Roald Dahl, og pløyer gjennom bok etter bok. (Men hvis hun leser relativt godt, så kan du kanskje spare dem. Knerten leser dem selv nå, for det er bøker med relativt stor skrift og noe bilder slik at det er overkommelig for 2.-3.-klassinger som leser godt.)
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Høytlesningsbok for 6-åringNå går det i juletema her, og den som er mest populær er Julemysteriet av Jostein Gaarder. Husker selv den boken godt fra min barndom, skjønt, jeg var eldre da den kom ut enn det de eldste hos meg er nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|