|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.Teofelia hadde en glimrende glasuroppskrift, men nå finner jeg den ikke. Jeg husker at man skulle piske eggehvite og ha melis i, men om hvitene skulle stivpiskes først, eller alt samtidig og om det er noe annet jeg burde gjøre det husker jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.
Til royal icing pisker man ihvertfall eggehviter først før man tilsetter melis litt om gangen. Sitronsaft til slutt.
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.Google royal icing. HVis du ikke har, så anbefaler jeg piping bags fra Wilton eller Panduro. Klipp bittelite hull nederst. Solide poser som til og med tåler en vask eller to.
![]() |
#4 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.1 eggehvite |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.Men held rå eggekvite og melis seg i fleire veker? Me limer pepperkakehuset med det no, men eg vegrar meg for å pynte pepperkaker som skal etast kanskje så langt fram som nyttår.
![]() |
#7 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.Er det melis eller sitron som gjer at den held seg lenge? Rå eggekvite held seg ikkje lenge åleine, vel?
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Det er vel helst tørkingen, vel. Tørket mat kan jo holde seg i årevis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.Mener dere at pepperkaker ikke skal "pyntes" med abnorme mengder rennende, kvalmende melisglasur og alskens usymmetrisk kakepynt og nonstop?
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
De skal jo selvfølgelig se slik ut.
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
Selvsagt mener vi ikke det. Hvor får du slike ideer fra!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.Pepperkaker skal ikke pyntes, de er lt for gode tildet. Hvite kakemenn derimot skal ha melisglasur og hele hopprennet.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.Men OBS, ikke gi dem til barn med eggallergi. Sønnen min takket ja til en slik kake da han var liten, fordi han var vant til at han tålte pepperkaker med melisglasur. Han ble skikkelig dårlig av rå eggehvite, og fikk utslett over hele fjeset. Bare nevner det, det er så mange feller å gå i for allergiske barn i jula, med godteskåler og kaker og nøttegreier og sjokolade som har ligget i pose sammen med marsipan osv., både her og der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Glasur til å pynte pepperkaker med? Teofelia? Noen andre? Hjelp.Det er selvfølgelig et godt poeng Filifjonka. Her er det jenter jeg kjenner godt så jeg kjenner eventuelle allergier. Men jeg kan jo gi dem beskjed om at det de tar hjem inneholder rått egg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|