|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Vi har i utgangspunktet billetter til båttur rundt Svalbard i august. Knøttet vil da være i underkant av tre måneder. Båten er av de gamle hurtigrutene, type vask på rommet og felles dusj etc.
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Tja, eneren vår kunne glatt vært med på en slik tur uten å sjenere noen. Toeren hadde det vært uaktuelt for, både for ham og oss. Jeg hadde ikke bestilt tur før ungen var ute, men dere har allerede billetter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Tenker der hele familien på en lugar da? Det kan jo fort bli urolige netter for søsknene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ad astra
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Vi har billetter ja - og basert på de to forrige må babyen sees an etter at den er kommet ut, men jeg tenker dersom den spiser greit, ikke plaget med magen etc... Men det er ikke noen krise om mannen må dra alene altså. Har ikke vært på Svalbard i august før, så vet ikke hvordan været pleier å være, men september var greit nok.
![]() |
#6 |
Ad astra
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Fakse - søsknene får ikke være med, de har besteforeldreferie da. Men Knøttet er så liten da at det blir litt for lenge å være borte fra nesten en uke. Derfor tenkte jeg at den kunne være med.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Vi reiste til Frankrike da lillebror var 3,5 uker, så jeg sier go for it hvis du er i form og det er mulig å ta det litt med ro underveis.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Så lenge babyen er frisk og fornøyd, ser jeg ikke noe problem med en slik tur - det er ikke akkurat som dere skal til en av verdens utposter heller.
![]() |
#9 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Ja, det hadde jeg gjort. Babyer på tre måneder er storsett greie og reise med (om de da ikke har kolikk).
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Ja, så lenge du er i form til det, så hadde jeg glatt gjort det. Babyer, når alt er som det skal, er jo gjerne lettest å reise med i den alderen!
![]() |
![]() |
#11 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Tror også dette bør går veldig fint!
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?
Da tenker jeg at det høres relativt uproblematisk ut. På en sånn reise har man jo lite annet som må gjøres, og har stor anledning til å ha babyen "på seg" til en hver tid, og det er ofte det som skal til for å gjøre sånne små fornøyd. Det er klart, får man en kolikkbaby er det jo noe annet, men ellers bør det være greit. Ta med en god bæresele så er mye gjort vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Det går sikkert greit om cruiseselskapet godtar så små babyer ombord. Regner med dere har sjekket dette.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Vi backpacket i Dominikanske Republikk og Brasil da mine var 4 mnd. Jeg hadde ikke stusset på Svalbard.
![]() |
#16 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Det kommer vel mye an på foreldrene også. Hvis du selv syns det høres bra ut, gitt at baby er i form til turen, så tror jeg dette vil gå helt greit.
![]() |
#17 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Høres helt greit ut for meg.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Jeg hadde vært mer skeptisk til Svalbard enn Brasil. Vet ikke hva jeg hadde gjort. Vi har hatt ganske utfordrende babyer og ting gikk ikke helt på skinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Vi var en snau uke i Stockholm på ulike hotell da eldste var 4 mnd. Det gikk veldig bra.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?Det hadde ikke fungert med mine unger. Snuppa fordi hun ikke sov, og Knerten fordi jeg brukte hans 3 første måneder på en skikkelig brystbetennelse. Men det betyr jo ikke at det ikke funker med andre barn.
![]() |
![]() |
|
|