|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() StrikkingJeg holder på med en lue i julegave til et tantebarn...luen skal strikkes slik at man forskyver borden hver 4 omgang: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I endring
|
![]() Sv: StrikkingSlik som denne bare du vil ha en omg til før forskyvning http://litlokalen.wordpress.com/2013...a-hue-med-vri/
![]() |
#6 |
Flink jente
![]() Sv: StrikkingDet er akkurat som når jeg skal starte med å flytte for 3 gang at det blir feil i mønsteret, plutselig vrir det seg motsatt vei...dårlig å forklare.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StrikkingJeg er nokså sikker på at jeg har strikket denne lua, eventuelt var det en veldig lik. Det ble helt riktig da jeg fulgte mønsteret. Jeg tror kanskje du tenker feil en plass, rett og slett.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: StrikkingDu skal starte med 3 like omganger over hverandre. På den 4. omgangen skal du forskyve hele greia med én maske, også skal du strikke dette i 3 omganger til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flink jente
![]() Sv: StrikkingTakk for svar! Skal prøve igjen :-) satser på at jeg klarer det, hvis ikke blir det to rette to vrange på hele luen ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flink jente
![]() Sv: StrikkingSer dette rett ut? De går liksom ikke mot venstre alle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: StrikkingDette blir helt riktig av seg selv hvis du sørger for å ha oddetall masker.
![]() |
#13 |
Flink jente
![]() Sv: StrikkingHar lagt opp 96 masker slik det står i oppskriften.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Strikking
Litt vanskelig å se, men de to "rundene" jeg klarer å se ser riktige ut. Alt skal forskyve seg mot venstre hver 4. omgang, så jeg vil tro du ser mønsteret tydeligere når du strikker flere runder.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Strikkingnei det ser ikke riktig ut 2-3 rader ned, ved forrige forflytning. Den rette masken til venstre der av de to rette "forsvinner". Den skulle fortsatt med rett over rett på den, og en rett til _venstre_ for den, også skulle den rette masken til høyre av de to fått en vrang over seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: StrikkingHer har jeg lånt et bilde fra nett hos noen andre som har strikket den eksakt samme lua. Her ser du godt hvordan vrangborden "flytter seg" mot venstre på 4-hver rad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flink jente
![]() Sv: Strikking
Takk |
![]() |
![]() |
![]() |