|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Rimelig og grei platespiller, finnes det?Vi var i sin tid så dumme at vi kastet ut forsterker, gamle høyttalere og platespiller. Nå savner vi muligheten til å få spilt alle de gamle LPene + at vi faktisk har skaffet oss en del nyere LPer de siste årene. Vi er ikke lyd-nerder, og rommet vi i tilfellet skal spille LPene i er på rundt 20 kvadrat. Det er ikke aktuelt å investere mye i nytt anlegg, men spørsmålet mitt er om det finnes et rimelig alternativ man kan gå for, et som gir grei lyd til vårt formål.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Rimelig og grei platespiller, finnes det?Ja, jøss. Hifi-klubben har platespillere helt ned i 1400 kr. Jeg anbefaler det langt heller enn slike alt-i-ett-med-platespiller-på-toppen, som selges på Clas Ohlson eller Enklere liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Rimelig og grei platespiller, finnes det?Takk, men problemet er altså at vi mangler "alt", forsterker, høyttalere osv. Vi bruker kun en liten bluetooth-sak med radio og streamer musikk via wimp til daglig.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Rimelig og grei platespiller, finnes det?
Aha. Det var en komplett uforståelig problemstilling for meg, så det skjønte jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Rimelig og grei platespiller, finnes det?Jeg ser nå at Geneva har blitt ganske dyrt. Mye dyrere enn det trenger å være i forhold til hvilken lyd man får for pengene, syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Rimelig og grei platespiller, finnes det?Dette er så billig som du kommer, vil jeg tro. Jeg aner ikke hvordan dette låter eller hvor lenge det varer, men jeg hadde nok valgt anlegget i forige innlegg hvis jeg hadde budsjett til det, for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rimelig og grei platespiller, finnes det?Platespillere får du også på Finn, tror jeg. Jeg tror til og med jeg har sett det på gis bort, og om du følger med en stund kan du jo komme over noe?
![]() |
#8 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Rimelig og grei platespiller, finnes det?Vi har en Numark PT som har mulighet for USB-tilkobling. Vi har den koblet til hjemmekinoanlegget. Den er vi veldig fornøyd med, og vi betalte vel ca. 2000 for den for noen år siden. På soundshop.no får du den for 1500 nå.
![]() |
|
|