|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Jeg starter ut. Vi blir 9 til bords, og tradisjonen tro servere det kalkun. Jeg lager det slik at alle får sine yndlingsgreier, derfor litt mye tilbehør.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Vi skal være bare oss tre til nyttårsmiddag, og har tenkt å lage noe ordentlig godt, men ikke altfor arbeidskrevende.
![]() |
#4 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Ojoj, du legger lista der, ja, Nextlife.
![]() |
#5 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014
Ja, jeg har lyst å prøve meg på den der i flere år nå, så jeg tror det blir.
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Her blir det tapas til mat, med masse deilig snadder
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Vi skal ha elgstek med hasselbackpoteter, saltbakt rødløk, smørstekt rosenkål med bacon også rødvinssaus. Til dessert blir det karamellpudding.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Blir meg, barna og eksen. Vi skal ha kalkunbryst, gode poteter, saus og ulike typer grønnsaker. Barna har ønsket seg fruktsalat til dessert, så det blir det samt ekstra god vaniljeis til. Ikke helt nyttårsmat i mine øyne, men de får det de ønsker seg.
05 og 08 Sist redigert av millact : 31-12-14 kl 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Her blir det pinnekjøtt og komler. Jeg har også poteter til, siden noen i familien er så sære at de spiser poteter til komlen.
![]() |
![]() |
#11 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Nyttårsmeny 201417 personer til bords, pinnekjøtt med rotmos og potetmos, pavlova til dessert. Forrett vet jeg faktisk ikke, noe lett med fisk eller reker, en av gjestene fikser dette.
![]() |
#12 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyttårsmeny 201414 til bords. Helstekt kalkun, hjemmelaget potetmos, fløtesaus, dampede rosenkål og rødkål. Hjemmelaget karamellpudding og pavlova til dessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Jeg er bedt til lillesøster og alle skal ha med en rett. Jeg tar med helstekt and, rødkål med epler og portvin og mandarinsaus, tror jeg. Og kanskje rødbetepure?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Vi skal være hjemme. Blir mest sannsynlig 6 stk, kanskje 8.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Vi skal ha and, så jeg tenker å kjøre en asiatisk vri. Anda blir krydret og glasert med soya, honning, appelsin og five spice, også serverer jeg ferske vårruller og diverse asiatiske salater til. Om jeg får tid blir det sjokoladekake til dessert.
![]() |
#18 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Jeg er ikke så avansert i matlagingen, så her blir det pinnekjøtt, kålrabistappe, komle, poteter, bacon og pølse. Til dessert blir det sjokolademousse med vaniljesaus.
![]() |
#19 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Vi skal til ett vennepar med barn på nyttårsaften og har fått forespeilet: Kalkun, waldorfsalat(med og uten majones og helt uten nøtter for å passe alle/allergi), rosenkål og så tipper jeg på saus og poteter også. Karamellpudding til dessert.
![]() |
#20 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Nyttårsmeny 2014Vi blir oss fire i år, jeg har vært sjuk halve romjula, så vi får se. Det ligger inderfilet i kjøleskapet, så jeg tror det blir den vi fikser i morgen.
![]() |
|
|