Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikk - restegarnsprosjekter?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-15, 11:12   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Strikk - restegarnsprosjekter?

Jeg har mengder med restegarn av alle slag, litt bomull, men mest ull. Babyull, alpakka, flerfarget sokkegarn (mengder!) og litt av tovbar ganske tjukk ull. Det er mest rester, altså ikke veldig store mengder av hver farge.

Jeg har nå bestemt meg for at det ikke blir noen nye garnkjøp før lageret er minket betraktelig. Det er pr i dag 4 breddfulle plastkasser (av den store typen) med garnrester, så jeg har jobb en stund.

Jeg har samtidig blitt spurt om jeg kan strikke "småtterier" til et julemarked der inntektene går til en frivillig organisasjon. Det gjør jeg gjerne, men hva i alle dager kan jeg strikke? Sokker og votter er jo selvsagt, men jeg trenger noe mer. Jeg har strikket noen Pixieluer i romjula og kommer til å lage fler av dem. Andre forslag til resteprosjekter?

Hva kunne du tenkt deg å kjøpe av hjemmestrikk på et julemarked?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 11:13   #2
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikk - restegarnsprosjekter?

Juletrekulene til Arne og Carlos?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 11:21   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sånne

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (84,9 KB, 23 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 11:24   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Eller andre strikkede julehjerter!

Gammel 01-01-15, 11:38   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Halser, håndleddsvarmere

Gammel 01-01-15, 11:47   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hva med dukkeklær?

Gammel 01-01-15, 12:19   #7
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sitteunderlag av tovbar ull. Veldig praktisk! Kan evt hekle og, runde f.eks.

Gammel 01-01-15, 12:47   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Luer, votter og sokker i babyull er veldig kjærkomment på nyfødtavdelingene på sykehusene rundt omkring.Les mer på amandaprosjektet.no.

Til julemarked
- trekk til tennbrikettbokser
- oppvaskkkluter (bomull)
- grytekluter (bomull)
- tovede sitteunderlag
- nattsokker (ullgarn)

Gammel 01-01-15, 13:37   #9
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Sånne

Åh, sånne ville jeg kjøpt på julemarked. Oppskrift?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 13:57   #10
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skjerf i vevstrikk. Blir veldig dekorativt i mange ulike farger.
http://www.ravelry.com/patterns/libr...ni-mania-scarf

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 14:13   #11
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Calorimetry (pannebånd):

http://www.knitty.com/ISSUEwinter06/...lorimetry.html

Gammel 01-01-15, 15:19   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Åh, sånne ville jeg kjøpt på julemarked. Oppskrift?

Jeg aner ikke, bare googlet strikkede julehjerter, for det er slikt jeg kjøper på julemarked.

Gammel 01-01-15, 16:58   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viss du søker opp brukeren Mimouna på Ravelry, vil du finne veldig mykje! Ho er ein racer på restegarn-bruk.

Hjerter som dei over, julekuler og stjerner vil eg tru er gode tips til marknad. Dukketøy er kanskje og ein ide?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 23:00   #14
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har fått mange gode tips, men jeg vil legge til tepper. Her kan du mixe og matche av hjertens lyst.

Tar med noen bilder:

Gammel 03-01-15, 18:34   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Luer.

Ville kjøpt sitteunderlag i ull.

Gammel 03-01-15, 19:43   #16
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Takk for mange gode tips! Jeg har allerede strikket en hel stabel med Calometri-pannebånd og vanlige pannebånd, og har også en god bunke sokker, pixiluer og diverse annet klart. De siste dagene har jeg strikket 12-14 julekuler. Nå er det sokker på pinnene, så får vi se hva det blir etterpå. Jeg har laget noen store lappetepper i ulike teknikker før og det er morsomt, men jeg vet ikke om jeg orker noe så tidkrevende akkurat nå. Det er deilig med småprosjekter som er fort ferdige.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.