|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Skilengde? LangrennNoen som har peiling på ski her? Snuppa sine ski fikk hun til jul for noen år siden. Skoene er for små og jeg tenkte bare å kjøpe nye skisko til henne. Det er jo tilbud på skisko på obs denne uken.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skilengde? Langrenn.Kortere ski er enklere å gå på, så jeg hadde gitt dem en sesong til. Generelt anbefaler man kortere ski nå enn før også. Men generelt skal skiene være lengre enn løperen, og det gjelder ikke bare for dem som driver med det som sport. Mine er korte, fordi jeg ikke er så god på ski, og de er 15 cm lengre enn meg.
Sist redigert av Tallulah : 04-01-15 kl 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skilengde? Langrenn.Du MÅ ikke kjøpe nye ski men de er litt korte ja. Langrenn.com bruker følgende tabell: http://www.langrenn.com/foelgende-ta...7079-7187.html
![]() |
#10 |
snur
|
![]() Sv: Skilengde? LangrennEller sjekk kjøp/ salg grupper på Facebook. Her i området florerer det med ski og sko til salgs nå for tiden.
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Skilengde? LangrennOm skiene er et par å gamle, er kanskje skiene veldig korte? Om skiene er for korte blir det jo utrolig dårlig gli i tillegg - noe som ikke fordrer skiglede. Skiene sies vel at kan være like langt som barnet for nybegynnere. Det er jo ikke slik at det er fryktelig om skiene er for korte heller! - det er jo en lillebror som kan arve. Det selges mange ski brukt på finn/facebookgrupper. Da til en lavere pris enn for et par nye sko. Om det er bare en liten tur i året, kan du kanskje få lånt ski og?
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skilengde? Langrenn.
Nei, ikke nødvendigvis. Spurte selger på XXL før jul. Kommer jo selvsagt an på nivået til barnet, da.
![]() |
#15 |
![]() Sv: Skilengde? Langrenn.
Tipper det.
![]() |
#16 |
![]() Sv: Skilengde? LangrennMin datter er like lang som din, litt yngre, og har 160 cm lange ski. Hun fikk dem for et år siden. Mulig hun kan ha dem neste år også, håper i grunnen det.
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Skilengde? LangrennPoden har fått korte ski, siden han ikke er noen erfaren skiløper. De er like lange som ham. Så snuppas ski høres i korteste laget ut, ja.
![]() |
![]() |
#18 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Skilengde? LangrennJeg syns ikke du skal stresse med å kjøpe lengre ski.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Skilengde? Langrenn
Hvor lange ski bør en seksåring ha da? Han er rundt 120 cm nå tipper jeg. Han bruker eldste sine første ski (hun var lang). De er neppe mer enn 100 cm, men duger fint ut denne vinteren (vi har vært på fjellet og tur en dag) og blir gjerne et par turer til. Men vil 120 cm ski holde til ham til neste år eller bør han ha 130 da? Jeg forsøker å finne på finn nemlig. I følge linken bør han ha 130 cm nå og gjerne 140 cm neste år. Jeg tror at til hans nivå vil 130 være bra neste år.
![]() |
#20 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Skilengde? LangrennMillact: Jeg ville ikke kjøpt noe kortere enn 130 da nei, mulig jeg hadde kjøpt 140 også- spørs jo hvor mye han vokser. Min 6åring er jo straks 130 cm.
![]() |
|
|