|
Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bra valg av speilreflekskamera?Jeg ønsker meg et nytt kamera.
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bra valg av speilreflekskamera?Forskjell er det. Spesielt vil du merke forskjellen på å ta bilde i mørket. 1100d er veldig dårlig i mørket og har veldig lav ISO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bra valg av speilreflekskamera?Takk for innspill. Jeg har ikke peiling på alle benevnelsene. Har tatt sammenligning på 3 kameraer og det står ikke noe mer konkret om ISO enn at alle er 100-12800. Det står ikke noe mer konkret. Er det derfor man skal ha ekstra objektiv? Det følger med et objektiv, er det greit eller?
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bra valg av speilreflekskamera?Hvilken objektiv man bruker kommer veldig annpå hva man skal. Mange har bare det objektivet som følger med. Det er ofte et 18-55 objektiv av dårlig kvalitet. Fungerer nok ok i mange tilfeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bra valg av speilreflekskamera?
Jeg er veldig enig med Isolde. Her er det mørkt inne store deler av året, og man trenger kamera med høy ISO og man trenger lyssterkt objektiv. Inne bruker jeg også 50mm f/1.4 og 18-35 mm f/1.8. Kitobjektivet har jeg ikke brukt på årevis, det er i grunn nokså ubrukelig. Ute, i godt lys, så bruker jeg et lyssvakt 18-200mm. Genialt på sydentur, f eks.
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2015
![]() |
![]() Sv: Bra valg av speilreflekskamera?Tusen takk for nyttig info, trenger nytt kamera, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|