|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Returnert
Medlem siden: Mar 2014
![]() |
![]() Synger du i kor/har sunget aktivt?Jeg har endelig funnet et kor å være med i, etter flere års leting. Det er et voksent gospel-kor for "alle". De har øving annenhver uke og det passer bare midt i blinken for meg. Så vidt je har skjønt er det ikke opptakskrav, men jeg skal prøvesynge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?Du finner en del på Youtube, ja, men du kan jo også høre med koret om noen der kan gi deg noen sangteknikk-leksjoner, eller om de vet om noen som kan. Det skal ikke så mye til før du merker bedring.
![]() |
![]() |
#4 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?
Det er min erfaring også. Start med å varme opp stemmen og så synge så ofte du kan så skal du se at stemmen kommer seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?Jeg har sunget i kor, og kjenner at jeg savner det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?Jeg skjønner i hvert fall hva du mener.
![]() |
#7 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?En stemme er som et annet instrument, det må brukes for ikke å bli "ustemt".
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?Vi starter korøvelsene med å varme opp både kroppen og stemmen. Rulle litt på skuldrene, massere i ansiktet, og synge skalaøvelser. Ellers er vel det viktigste å synge når du kan, så du bruker stemmen jevnlig.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?Jeg var gjennom den øvelsen der for et drøyt år siden, begynte i kor og følte meg veldig rusten. Sangprøve gikk greit nok. Det tok noen måneder før stemmen var på plass igjen, men nå går det veldig greit. Men jeg vet ikke om jeg hadde greid å øve meg opp på egen hånd først selv om jeg i teorien vet hva man skal gjøre, for sånne sangøvelser er jo uendelig kjedelige.
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?Jeg begynte også på'n igjen etter mange år hvor jeg bare trallet litt i bilen og dusjen. det hjelper å synge mye. Gjøre noen øvelser, youtube funker bra til det - men bare syng! Det er mengdetrening som har gjort forskjellen for meg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Returnert
Medlem siden: Mar 2014
![]() |
![]() Sv: Synger du i kor/har sunget aktivt?Jeg er betrygget - skal sjekke med youtube og med dirigenten. Og øve. Synger i bilen hver dag nå, det funker med 45 min kjørevei! Gleder meg til å komme i gang :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
kor sang |
|
|