|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Holdbarhet åpnet kjøttdeig (haster litt)Vi kjøpte en stor pakke med kjøttdeig som ble åpnet, men ikke brukt likevel, og satt tilbake i kjøleskapet for å bli stekt opp og/eller frosset ned. Nå har den stått slik i nesten to døgn. Det lukter ikke surt, men kjøttdeig lukter jo heller ikke direkte godt, så jeg er i tvil om den skal brukes til middag i dag eller hives. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Holdbarhet åpnet kjøttdeig (haster litt)Ta ut litt kjøttdeig og lukt i bunnen. Blodet surner først.
![]() |
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Holdbarhet åpnet kjøttdeig (haster litt)Hvis den ikke lukter vondt, hadde jeg brukt den og passet på at den er gjennomstekt. Jeg pleier å gi den 3 dager i åpnet beholder.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Holdbarhet åpnet kjøttdeig (haster litt)Du kjenner absolutt om den er sur. Da lukter det lik.
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Holdbarhet åpnet kjøttdeig (haster litt)
Går folk rundt og vet hvordan lik lukter?
![]() |
#6 |
can-jur
|
Døde dyr lukter i allefall ikke blomster......
![]() |
![]() |
#8 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet åpnet kjøttdeig (haster litt)Enig med Floksa. Har du kjent lukta av bedervet kjøtt er du liksom ikke i tvil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet åpnet kjøttdeig (haster litt)Men kylling kan jo lukte helt jævlig selv om den ikke er i nærheten av holdbarhetsdato?
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Holdbarhet åpnet kjøttdeig (haster litt)Det var ikke liklukt enda her, men det var nok kanskje ikke langt unna gravens rand. :P Siden det lukter høgg da man åpner pakkene har jeg egentlig aldri kjent noe videre på hvordan kjøttdeigen i seg selv lukter. Kjøtt lukter jo ikke direkte godt, så det er godt mulig at vi egentlig kunne ha brukt dette til middag, men det fristet ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Epikur
|
Haha, ja. Jeg er jo fra landet. Jeg har dessuten hatt rottelik under gulvplankene. Man glemmer aldri lukten av råtnende kjøtt.
Ja, sant nok. Da kan de sikkert kokes suppe på.
![]() |
|
|