Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Knust dusjen, jeg leier

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-15, 19:41   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Knust dusjen, jeg leier

Aner ikke helt hvor jeg skal legge denne tråden.

Eldstemannen skulle vaske dusjen nå i sta også datt dusjstangen av og lagde et stor hull i bakveggen!

Dusjen er vel fra 1992, så vi snakker gammel ekkel dusj.

What to do? Ringe obos jeg leier av, eller bare finne et brukt et å sette inn? Må jeg ha rørlegger for dette?

Ingen penger på kontoen, så dette er krise. Trygden går også ned et par tusen i mnd. Så dette er noe jeg egentlig aldri får råd til å fikse.

Gammel 18-01-15, 19:45   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knust dusjen, jeg leier

Hva med å ringe utleier og si at dusjstangen falt av, så den må fikses? Når den er gammel og slitt vil det vel være utleiers ansvar. Det ville i hvert fall jeg ment, om det hadde skjedd hos våre leietakere.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:47   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hva med å ringe utleier og si at dusjstangen falt av, så den må fikses? Når den er gammel og slitt vil det vel være utleiers ansvar. Det ville i hvert fall jeg ment, om det hadde skjedd hos våre leietakere.

Enig. Mener huseier skal fikse ting som naturlig skal være i boligen. Og en dusj er jo noe slikt?

Gammel 18-01-15, 19:49   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Så det kan gå på slitasje altså? Den burde jo bli tålt å vasket uten å falle fra hverandre.

Gammel 18-01-15, 19:50   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, forsøk det. Du må i alle fall gi beskjed tenker jeg.

Gammel 18-01-15, 19:52   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Tipper dette kommer litt an på hvor rund utleier er. Er man uheldig og ødelegger noe når man leier, så er det ens eget ansvar å fikse, men skjer uhellet pga slitasje på fastmontert utstyr som følger leiligheten, så skal det vel være utleiers ansvar. Og da kommer det vel an på hva som blir sett på som slitasje i dette tilfellet.

Ta kontakt med utleier, og hør hva de har å si.

Håper det ordner seg til din fordel!!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:54   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med mindre han hang etter armene i stanga, skal den jo ikke falle av uten videre. Jeg ville tro dette er noe utleier skal ordne.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:57   #8
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Med mindre han hang etter armene i stanga, skal den jo ikke falle av uten videre. Jeg ville tro dette er noe utleier skal ordne.

Han er 180 høy, derfor han vasker dusjen for jeg er så liten.

Nei han skulle bare vaske og dro kluten over stanga så løsnet den og før han klarte få tak i den så datt den inn i ene dusjveggen og det ble et svært hull!

Gammel 18-01-15, 20:30   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Den er jo snart 25 år gammel, så at det skjer noe og den må utbedres må du regne med.

Jeg synes du skal si det som det er, så fort som mulig, for om dere dusjer oppi dette (vet ikke om det er mulig) så kan det bli store fuktskader.

Det høres ut som at det er på tide å oppjustere hele badet, eller i alle fall sette inn et nytt dusjkabinett. For utleiers kost.

Gammel 18-01-15, 21:11   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

De bruker ikke penger før de MÅ her. Betaler 8000 kr i mnd. Måtte pusse opp for mine egne penger når jeg flyttet inn. Kjøkkenet holder på å falle ned og badegulvbelegget har store brune flekker etter badematter.

Gammel 18-01-15, 21:12   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nå må de, du må jo ha en dusj.

Gammel 18-01-15, 21:27   #12
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig, synes utleier skal ordne ny dusj!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 22:01   #13
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Utleier bør ordne det, ja. Hvis ikke kan du sette inn selv, rørlegger trengs ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.