|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2015
![]() |
![]() Lure tenåringen til å holde ordenHei |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenJeg hadde bare gått inn og ryddet, vasket og kastet og fått orden på ting (for lengst), evt. krevd at vi løste det sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenTakk for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenOg ja internett er en del av regnskapet |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenJeg hadde også ryddet. Men det hadde også kommet på plass en løsning med rydding før utlevering av nettilgang. Det fordrer imidlertid at nettilgangen betyr noe for denne tenåringen.
![]() |
#8 |
Ad astra
|
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenVelkommen hit.
![]() |
#9 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenJeg ga eldstejenta ultimatumet at enten sørger hun for å få rommet vasket og ryddet til en spesiell dato hun skulle reise bort, ellers kom jeg til å gjøre det mens hun var bortreist. Det endte med at jeg ryddet, og hun takket for hjelpen da hun kom hjem igjen, selv om hun også følte seg invadert. Ikke kunne hun klage over hva jeg hadde gjort, hun hadde jo fått tydelig beskjed.
![]() |
![]() |
#10 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenFemtenåringen får klare advarsler med jevne mellomrom. Han er også en gutt som er flink med både skole og sport, men har et rom som stadig er en svinesti. Konsekvensene er helt tydelige, og ufravikelige. Null besøk/overnatting når det er rot der nede, det gjelder også badet som han har ansvar for i samme etasje. Når han har ryddet og støvsugd tilbyr jeg å dra over gulvene. Vi har vært helt firkanta på dette siden sommeren, og det gror igjen støtt og stadig, men han tar skippertak og får orden så fort jeg kommenterer. Han er alt for glad i folk og besøk til å la være.
![]() |
#11 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde orden"Du har frem til klokken 18.00 lørdag ettermiddag. Det som ikke er på sin plass til da, går i den sorte sekken, og deretter videre til søppeldynga, enten det er mobil eller sokker."
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde orden
Nja, den var vel litt hard, var den ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenDet er vel ikke det at det ikke betyr noe, men at vedkommende er uenig og lar sitt syn gå foran? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg tror ikke at en tenåring som ikke rydder har så mye med manglende respekt å gjøre altså. Noen er bare ikke skrudd sammen sånn at de ser rot/syns det er et stort problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenDet er vel ikke så uvanlig at tenåringer mener noe helt annet enn foreldrene, og rot på rommet er vel en arena de får markert det litt på. Det med å få egne meninger som kanskje går helt på tvers av mamma og pappa synes jeg ikke er udelt negativt, de er egne mennesker som skal ut av redet om noen år. Når det er sagt henger også min goodwill på tjenester som kjøring og henting absolutt sammen med hvordan ungene bidrar med sitt. Men at mine meninger skal være en slags fasit for tenåringer, det er en veldig fremmed tanke. Det kan være slitsomt å skulle leve opp til en slik forventning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Crazy Cat Lady
|
For jenta mi var det som Høst sier, en god del trass i bildet ("mitt rom, mitt privatliv, mine regler - og de er i hvert fall ikke de samme som deres regler")
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenJeg tolket nok hovedinnlegger slik at de var forbi 'litt rot' og at dette hadde vart en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenHei igjen og takk for alle tips og innspill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenEr det enkelt å holde orden? Nok skapplass, skuffer, bokser o.l.? Har alt en fast plass? Jeg hadde hjulpet til med å få det strøkent en gang, for å vise hvordan det gjøres, og hvordan det kan bli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lure tenåringen til å holde ordenJeg synes det hjelper å la dem oppleve konsekvensen av at ting ikke blir gjort selv.
![]() |
Emneord |
orden |
|
|