|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hund på flyNei, du kan ikke ha den på fanget (om de ikke er veldig snille). Normalt sett så kan du ikke ha den inne i flyet heller. Noen selskaper lar deg ta med hundeburet eller bagen inn på flyet. Da er egentlig bag å foretrekke da den er lettere å ha mellom bena enn bur (jeg har som du kan få). Om jeg var du så skulle jeg sjekke med alle flyselskaper som reiser dit du skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hund på flyDa jeg sjekket med SASBraathens for to år siden fikk jeg til svar at jeg måtte bestille tur og gi beskjed om at jeg skulle ha med hund. Dersom jeg skulle ha med meg hunden inn i flyet var jeg ikke garantert å få den avgangen jeg ville - pga hensynet til folk med allergier. I i tillegg må hunden være i veske/bag med tett bunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hund på flyTakk for svar, nå er jeg litt klokere.
Det tviler jeg på. Det finnes de som har forbier for det aller meste her i livet uten at samfunnet kan ta hensyn til dem på alle punkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hund på flyJa, slik jeg forsto det så tar de kun hensyn til folk med allergier. Forklaringen er vel at hunden må være inne i veske eller bur. Du får ha vesken eller buret på fanget hvis størrelsen tilsier at det går, men du får ikke lov å ta den ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Hund på flyJeg har en sønn som på en dårlig dag kunne klikket i vinkel på ett fly, og slått seg helt vrang om det var en hund der... Og vi hadde muligens ikke kunnet gått ombord på flyet om han så en hund gå ombord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hund på fly
Det er trist for sønnen din at han er så redd for hunder. Hunder kan man møte overalt. Så lenge en hund er i bur eller i bånd er den også forsvarlig sikret i følge loven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund på flyDet vi har lært av dette er: Om man skal ut og fly og er redd for hunder skal man si at man er allergisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Hund på fly
Han er ikke alltid redd, det er der problemet ligger... Men jeg kan si at han er allergisk, for framtiden, ja, det var en god ide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund på flyMindre hunder er tillatt ombord i kabinen i hundebag eller bur som får plass under setet til eieren/passasjeren og bur/bag+hund skal ikke veier mer enn 10 kg. Ingen hunder får under noen omstendigheter sitte på fanget.
![]() |
|
|