|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() GrønnsaksutfordringenJeg har aldri vært flink til å spise grønnsaker. I de siste årene har jeg gradvis blitt flinkere, men jeg merker at jeg fort velger de samme, velkjente grønnsakene og har derfor et begrenset repertoar. Velkjente grønnsaker er løk i alle varianter, paprika, brokkoli, blomkål, gul- og kålrot, kål og mais. Sopp utgår med høye kneløft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenFlaske gresskar, også kalt butternut |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Grønnsaksutfordringen*Squash er godt å ha på grillen/panna med litt salt og krydder over, eller i form sammen med andre grønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenHvis du ovnsbaker sellerirot og persillerot sammen med gulrot, kålrot og løk vil du med all sannsynlighet ha funnet frem til en grønnsaksrett som hele familien vil kose seg med. Ungene her er helt ville etter det.
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenFennikel er veldig godt i fløtegratinerte poteter. http://dinmat.no/Flotegratinerte-poteter-med-fennikel
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Grønnsaksutfordringen
Jeg kan egentlig bare signere denne!
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenSøtpotet - bakt som vanlig potet smaker helt nydelig, bruk det i pytt i panne |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenErtepure - kok ertene, bland med en dæsj creme fraiche, litt pepper og stavmikser. Veldig godt til kokt fisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenGrillet hjertesalat - deler den i to, pensler med litt olje og griller (bruker grillpanne nå på vinteren) freser litt finhakket bacon og soltørket tomat og legger oppå. Godt til absolutt alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenMange gode tips her! Tusen takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2015
![]() |
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenFin tråd, masse gode tips |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: GrønnsaksutfordringenHar fått dilla på woking, jeg. Da blir det automatisk mye grønnsaker, og man kan være litt - gæren... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|