|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Primærkontakt på sykehjem - spørsmålKan man kreve at en som har korttidsopphold i sykehjem har en primærkontakt? Med bakgrunn i hvilken bestemmelse i såfall? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Primærkontakt på sykehjem - spørsmålSjekk ut verdighetsgarantien https://www.regjeringen.no/nb/aktuel...tien/id624134/ og kvalitetsforskriften http://helsedirektoratet.no/publikas...stjenesten.pdf
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Primærkontakt på sykehjem - spørsmål
Det er jeg helt enig i, men jeg trenger harde argumenter for å nå frem med kravet, tenker jeg. Uansett, har notert at disse dokumentene gir rett til kvalitet og kontinuitet og nå er det på tide med en primærkontakt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Primærkontakt på sykehjem - spørsmål
Jeg skal sjekke når jeg kommer på jobb i morgen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Primærkontakt på sykehjem - spørsmålI forarbeidene til pasientrettighetesloven i O.nr 91 står det at det er kjent at vesentlig del av pasientklager dreier seg om klager på mangelfull eller dårlig informasjon. Det fremgår av forarbeidene at det tas sikte på en pasientansvarlig i forbindelse med opphold i institusjon.
|
|
|
#7 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Sv: Primærkontakt på sykehjem - spørsmålDa vi hadde korttidsrom på min avdeling så hadde vi faste primærspl og primærkontakt som hadde ansvar for pasienten som til enhver tid befant seg på det og det rommet (vi hadde flere korttidsrom). Slik synes jeg det burde være over alt. Til syvende og sist så skulle jo en sykepleier/vernepleier skrive evaluering av oppholdet, og da var det jo en klar fordel om pasienten hadde en primær som fulgte vedkommende spesielt under oppholdet, og etterpå skrev evalueringen.
|
|
|
#8 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Primærkontakt på sykehjem - spørsmålDet er helt vanlig å ha en primærkontakt ja, men om man har hjemmel i lov for det tror jeg nok ikke.
|
![]() |
|
|