Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Primærkontakt på sykehjem - spørsmål

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-15, 19:48   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Primærkontakt på sykehjem - spørsmål

Kan man kreve at en som har korttidsopphold i sykehjem har en primærkontakt? Med bakgrunn i hvilken bestemmelse i såfall?

Vedkommende har vært på korttidsopphold i to måneder nå, det blir stadig forlenget, og i realiteten vil h*n ikke komme hjem igjen men oppholdet i "kort"tidsavdeling kan bli langt i påvente av langtidsplass.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 20:11   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Primærkontakt på sykehjem - spørsmål

Sjekk ut verdighetsgarantien https://www.regjeringen.no/nb/aktuel...tien/id624134/ og kvalitetsforskriften http://helsedirektoratet.no/publikas...stjenesten.pdf

Selv om de ikke gir noen direkte rett til primærkontakt, gir de rett til kvalitet og kontinuitet og jeg synes for skams skyld at du bør få en primærkontakt du Jan forholde deg til i denne saken.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 20:23   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Sjekk ut verdighetsgarantien https://www.regjeringen.no/nb/aktuel...tien/id624134/ og kvalitetsforskriften http://helsedirektoratet.no/publikas...stjenesten.pdf

Selv om de ikke gir noen direkte rett til primærkontakt, gir de rett til kvalitet og kontinuitet og jeg synes for skams skyld at du bør få en primærkontakt du Jan forholde deg til i denne saken.

Det er jeg helt enig i, men jeg trenger harde argumenter for å nå frem med kravet, tenker jeg. Uansett, har notert at disse dokumentene gir rett til kvalitet og kontinuitet og nå er det på tide med en primærkontakt.

Men ikke noe krav hjemlet i lover og forskrifter, altså?

Gammel 02-02-15, 20:24   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er jeg helt enig i, men jeg trenger harde argumenter for å nå frem med kravet, tenker jeg. Uansett, har notert at disse dokumentene gir rett til kvalitet og kontinuitet og nå er det på tide med en primærkontakt.

Men ikke noe krav hjemlet i lover og forskrifter, altså?

Jeg skal sjekke når jeg kommer på jobb i morgen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 20:38   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg skal sjekke når jeg kommer på jobb i morgen.

Åh snille du. Tusen takk.

Gammel 02-02-15, 21:33   #6
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I forarbeidene til pasientrettighetesloven i O.nr 91 står det at det er kjent at vesentlig del av pasientklager dreier seg om klager på mangelfull eller dårlig informasjon. Det fremgår av forarbeidene at det tas sikte på en pasientansvarlig i forbindelse med opphold i institusjon.
Ut i fra dette tolker jeg at et en pasientansvarlig er primærkontakt. Men hjemlet i lov er det nok ikke, men som sagt i forarbeidene. Bare retten til informasjon i pasientrettighetsloven.
Men har man vært på korttidsopphold i mer enn 60 dager kan det kreves vederlag for langtidsopphold og det vil være naturlig å ta en vurdering om pasienten er tenkt hjem eller overført til langtidsavdeling.

Gammel 03-02-15, 00:13   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vi hadde korttidsrom på min avdeling så hadde vi faste primærspl og primærkontakt som hadde ansvar for pasienten som til enhver tid befant seg på det og det rommet (vi hadde flere korttidsrom). Slik synes jeg det burde være over alt. Til syvende og sist så skulle jo en sykepleier/vernepleier skrive evaluering av oppholdet, og da var det jo en klar fordel om pasienten hadde en primær som fulgte vedkommende spesielt under oppholdet, og etterpå skrev evalueringen.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 06:52   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er helt vanlig å ha en primærkontakt ja, men om man har hjemmel i lov for det tror jeg nok ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.