|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er matbudsjettet deres på?Hvor mange er dere i familien? Hvor gamle er barna? Hvor ofte handler dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?3 stk pluss hund, to voksne og ett barn på storbarnsavdeling i barnehage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Ca 4000 kr har jeg gått utifra. Om det stemmer vil tiden vise. En storspist voksen, to småspiste småjenter og to katter.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Minst 7000,- pr måned. Alt til husholdningen pluss vin. Jeg bruker noen hundre i måneden i kantina og jobbens kaffebar.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Har ikke finregnet på det, men antar at det ligger i underkant av 10 000,- og da er alt av hygieneartikler, restaurantbesøk, vin og dyrefor medregnet. Fem i familien, tre barn i skolealder pluss tre katter. Prøver å storhandle en gang i uken, men kan bli flinkere til å sette opp ukesmeny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Vi er fem i familien, barna er 2, 4 og 6. Vi handler én gang i uka. Vi bruker vel vanligvis rundt 9000 kr på dagligvarehandel i måneden, da er det inkludert f.eks. bleier og vaskemidler, men det er ikke inkludert kattemat, café/restaurant, kantine/skolemelk/SFO-mat eller lignende. Vi lager det meste fra bunnen og gjør ikke noe spesielt forsøk på å spare på matbudsjettet, så vi kunne klart oss med mindre hvis vi ville/måtte.
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Jeg overfører 6000 til Coop Mastercard hver måned, det skal dekke alt jeg kjøper i matbutikker. Da går vi som regel i overskudd, bortsett fra spesielle måneder, jul for eksempel. En voksen, to tenåringer.
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Vi er fem. Barna er 15, nesten 13 og 10. Vi handler stort sett bare en gang i uka og da handler vi for et sted mellom 1700 og 2100 hver gang. Da er det også litt sjampo, vaskemidler, dopapir og sånt med på lista også. Jeg vil tro at vi bruker ca. 8000 i måneden på dagligvarer.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Vi er 5, 2 voksne og 3 barn på 6, 9 og 12. Overfører 7000 til husholdningskortet hver mnd og det holder ikke. Vi ender nok på 8000 i alle fall på matbutikken og bruker nok ca 1500 til på cafe og restaurant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Vi bruker ca 10 000,- pr mnd inkl såpe, vaskemidler o.l. To voksne og to barn. Vi klarer å få det ned i 7 000,- når vi er flinke til å planlegge og ukehandle.
![]() |
#14 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?To voksne og tre skolebarn. Jeg tror vi bruker 7-8000 i matbutikken i måneden.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?To voksne og tre barn. Vi bruker ein plass mellom 8000 og 10 000 i månaden på matbutikkar.
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Vi har ikke noe budsjett, men jeg kan se på mobil-appen at det siste året har vi brukt ca 100.000 i dagligvareforretninger. (Og 12.000 på Vinmonopolet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Jeg anslår 7-8000 i måneden i kolonial-innkjøp, altså inkludert hygieneartikler osv.. Det sistnevnte går det mye av hos oss, med unger som trener hver dag. Vi er en voksen og to 13-åringer som begge er voksne i størrelsen og dermed også i matforbruk. (Mamma er minst i familien ...)
![]() |
#18 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Gjennomsnittlig ligger vi på ca 10 000 i mnd. Noen mnd over 13 000, andre mnd på 8000. Tre voksne og tre barn fra 6-14 år.
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Så flinke dere er.
![]() |
#20 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hva er matbudsjettet deres på?Seks personer og ca 10000,- og ofte over. Burde redusert forbruket, men det synes umulig.
![]() |
|
|