|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Engstelig hundVi har to hunder. En på 3 år og en på 1 år. Begge mynder (whippet og italiener). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
![]() Sv: Engstelig hundGlemte forresten å skrive at hjemme her er han er fantastisk god hund. Rolig, lydig, oppmerksom, kosete og i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Engstelig hundHar dere sjekket at det ikke er noe fysisk i veien med ham? Hunder som plutselig begynner å oppføre seg veldig annerledes kan jo være syke. Eller har forandringen inntruffet etter at han ble kjønnsmoden?
![]() |
#4 |
Nå også i farger
![]() Sv: Engstelig hundDet er ikke en plutselig endring, men han har blitt verre jo eldre han blir. Jeg tror i tillegg han er ganske hormonell om dagen. Markerer mer, har stasen ute og jokker på lillebroren. Men, det tror jeg kan ha med at lillebroren er kastrert nå og lukter anderledes. Noe som sikkert kan være litt forvirrende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Engstelig hundDu sier jo at moren er nokså lik så da er det nok mest gener vil jeg tro. Jeg hadde kontaktet noen som kan hund og bedt om råd.
![]() |
#6 |
Nå også i farger
![]() Sv: Engstelig hundJa! Vi må finne en god måte å trene på, slik at han kan bli med oss rundt igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Engstelig hund
Jeg håper det ordner seg.
![]() |
#9 |
Nå også i farger
![]() Sv: Engstelig hundUtifra hva jeg har lest vil kastrering mulig gjøre han verre, så det tror jeg ikke jeg tar sjansen på. Klikkertrening er fint, her hjemme i stua, men ute enser han nada. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Engstelig hundNei det er sannelig ikke lett å trene opp selvtillit på dyr syns jeg. Ros og atter ros, avledning og godterier og bare trene og trene også må alle i huset behandle han likt. Håper du får hjelp av hun som kan om dette. Lykke til.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Engstelig hundVanskelig og leit. Jeg vet om en veldig flink fyr, men han holder til her på vestlandet, da. Men du kan jo vurdere å ringe ham? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nå også i farger
![]() Sv: Engstelig hundVi har hatt hundetrener på besøk, og det var veldig god læring! Hun "så" hundene med en gang, så vi har også fått noen tips ifht han lille. Han er sjefen, selv om han er yngst. For at han ikke skal begynne å mobbe eldstemann etterhvert har vi fått noen verktøy for å dempe han her hjemme. Ang han store, han vi har problemer med må vi lære han å stole på oss. Det er det som mangler. På tur "leser han avisa" som hun sa. Går i sin egen verden og reagerer derfor sterkt nå det plutselig dukker opp en hund. Vi har bare lært han hva han skal gjøre når han gjør feil, f.eks. drar i båndet, men ikke hva han skal gjøre mellom der. Det er vi nå i gang med å trene på. Vi har øvelser både for trekking i båndet og hvordan han skal lære takle hunder. Denne treneren driver ikke med verken kjeft, belønning eller ros på annen måte. Å oppføre seg på tur blir sett på som en selvfølge. Vi bestemmer, ikke han. Vi har ikke møtt på hunder på tur under treningene våre de siste dagene, sikkert fordi det har vært såpeglatt og nesten livsfarlig å gå tur her de siste dagene. MEN, vi har nå en hund som går på siden/bak oss. Med helt slakt bånd!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wow så kjekt å høre at dere begynner å få det til. Hvordan jobbet treneren og hva kostet det?
![]() |
#14 |
Nå også i farger
![]() Sv: Engstelig hundOg ang bilkjøring etc. Alt dreier seg om å dempe forventingene hans. Er han stressa kommer han ikke ut av bilen. Har han løpt på et jorde skal han være helt rolig før vi reiser hjem igjen, det samme før han slippes løs. Han får ikke gjøre noe mens han er "høy". |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nå også i farger
Ja, kjempe gøy!! Hun var her i ca. 2 timer. Vi var inne og ute. Har et opplegg vi skal følge. Oppstår det noe underveis tar vi det på tlf eller melding. Hennes erfaring er at svært få trenger besøk nr. 2. Kostet 900,-. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Engstelig hundSå bra at dere har fått hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
|