|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig å spore en epost selv?Er det mulig å finne ut hvem som har sendt en anonym epost? Adressen er en hotmail-adresse av typen per65@hotmail.com. Innholdet er av en slik type at jeg burde finne ut hvem som har sendt den, men det er ingen politisak. Kan jeg selv spore ip-adresse og vil jeg kunne få noe ut av det jeg eventuelt finner? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Mulig å spore en epost selv?Jeg tror ikke det nei ...
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Sv: Mulig å spore en epost selv?Ikke utover å google og søke litt rundt.
|
|
|
|
#4 |
|
Administrator
|
Sv: Mulig å spore en epost selv?Du kan søke på e-postadressen på Facebook og andre sosiale medier. Google kan noen ganger også gi treff. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mulig å spore en epost selv?Ok, takk for råd. Anonyme e-poster med ugreie meldinger er virkelig noe dritt! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mulig å spore en epost selv?
Så vidt jeg husker, vil ikke Outlook.com/Hotmail legge igjen klient-ip, noe vel i hvert fall gmail gjorde tidligere selv om e-posten ble sendt i fra web-grensesnittet.
|
|
|
#7 |
|
Administrator
|
Sv: Mulig å spore en epost selv?
Enig. Men om en bruker e-postklient på telefon eller PC så brukes gjerne tjenesteleverandørs SMTP-tjener. |
|
|
|
![]() |
|
|