|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Hvordan male rundinger på vegg?Jeg skal male rundinger i forskjellige farger og forskjellige størrelser på en vegg. Hvordan får man rundingene bra, jevn og med jevne kanter?
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Jeg tenker umiddelbart at du må lage deg en mal av litt tykt papir. jeg tror ikke det vil være vellykket å bruke samme mal på flere rundinger med mindre du er sikker på at evt overskuddsmaling er tørket fra malen. I tillegg tror jeg det er smart å "dutte" med kost evt svamp fremfor å male.
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Det enkleste er sikkert å lage sjablonger. En til hver farge.
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Overhead/lysmal høres kanskje litt mer tungvint ut enn pappmaler, men igjen, hvis jeg skal lage pappmaler, hvordan får jeg rundingene helt runde?
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Du vet instrumentet passer?
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Hvor store trenger du? En god gammeldags passer lager jo helt runde rundinger, evt bakeboller el som er runde. Bunnen av en 10 liters bøtte. Skal du male inni eller bare omriss?
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Passer?
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Må du male disse rundingene da? Hva med å skjære dem ut i farget folie? Da kan du skjære rundt kakebokser, tallerkener, whatever som er rundt og i størrelsene du vil ha. Og så klistre på veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Om rundingene skal være større enn en passer - bruker du vel tråd med blyant i enden og tegner sirkel? (dette klarer jeg ikke å helt å forklare hvordan, men kanskje du forstår hva jeg mener.)
![]() |
#13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?
De er et sant helvete å bruke, og det blir aldri helt fine runde rundinger.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Lage sjablonger i kontaktpapir?
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Bruk ei sjablongsaks eller en skalpell for å få en fin kant.
![]() |
#16 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Jeg ville gått for Che sin metode om de skal være store. Er de små, kan du jo bruke hva som helst som mal.
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Takker for masse gode tips!
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan male rundinger på vegg?Jeg har kjøpt inn de 6 forskjellige malingsfargene de rundingene skal ha, og rundingene skal være fra 5-20 cm i diameter, så jeg tipper jeg tegner rundt noe med passende størrelse og maler inni.
![]() |
|
|