Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-15, 22:17   #1
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna

Hva opplever dere er det beste for barna å ha av ytterklær nå på denne tiden av året og frem til sommeren?

Jeg tenker at her vi bor hvor det er 3-4 årstider i løpet av en vanlig dag så er det greit å ha et lite utvalg. Men jeg har inntrykk av at de ansatte i barnehagen vår ofte velger den enkleste løsningen uansett og det er hel dress. Jeg forstår at det er mye arbeid å skulle hjelpe så mange barn med påkledning så enklest mulig er en fordel.

Det jeg mener hadde vært greit var følgende:

- bomullsanorakk-/jakke og evt bukse til milde men tørre dager (jeg liker selv mye bedre bomullsytterklær enn skallklær)
- regnklær
- 2-delt skallsett eller hel skalldress til småkalde dager med fuktig bakke

Dersom barnet har bukse og jakke har man mulighet til å bruke kun bukse med fleecegenser eller ullgenser på overkroppen. Noe jeg selv ville foretrukket å ha på meg når solen varmer men det er fukt i bakken. Med hel dress kan det ofte bli unødvendig varmt.

Men er det bare irriterende og masete med en mor som ønsker 3 ulike typer ytterklær? Eller ville du hatt forståelse for det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.